پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه با آیت الله بوشهری،آیت الله حسینی بوشهری،دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، خواستار توجه ویژه مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران به نخبه‌پروری و پرورش افراد نقش‌آفرین شد.

به گزارش خبرگزاری ‌حوزه،آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انجام شد، سالگرد رحلت شهادت‌گونه کریمه اهل‌بیت(س) را تسلیت گفت و اظهار کرد: کارهای بسیاری مهمی در این فضای سخت کرونایی در حوزه علمیه خواهران رقم زده شده است که مهم‌ترین آن تغییر نظام آموزشی با یک تصمیم‌گیری به‌هنگام است و اگر خلاهای به‌وجود آمده بر اثر شیوع ویروس کرونا پر نمی‌شد و زیرساخت‌های فراهم شده وجود نداشت کار به صورت دیگری رقم می‌خورد.

وی با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه خواهران یک پدیده بسیار مبارکی است، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها با تعبیرهای مختلف به اهمیت این مجموعه تاکید کرده‌اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ما همیشه افرادی که میان بانوان یک جلوه دینی داشتند را به عنوان الگو مطرح می‌کردیم اما در مقابل کسی را نداشتیم که از این افراد الگوبرداری کند اما با توسعه و گسترش حوزه علمیه خواهران در سطح کشور و دیگر کشورها افراد بسیاری در این حوزه درحال تحصیل و تربیت هستند.

وی با اشاره به اینکه آموزش طلاب خواهر قبل از انقلاب اسلامی دنبال شد، مطرح کرد: اوج گسترش حوزه‌های علمیه خواهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رقم زده شد و امروز در سطح کشور با بانوان تحصیل کرده مواجه هستیم که در زمینه معارف دینی و اسلامی جای حرف دارند و می‌توانند یک مجموعه را مدیریت کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: با وجود همه این مباحث باید بگوییم که میان آنچه هستیم و آنچه باید باشیم فاصله داریم و باید نسبت به استعدادهای درخشان حوزه خواهران سرمایه‌گذاری شود.

وی عنوان کرد: اکنون در آموزش‌هایی که داریم نگاه ویژه و خاصی به یک جمع خاص نداریم، اما افراد نابغه در هر جمعی حضور دارند و ما باید آن‌ها را شناسایی کنیم و نگاهی ویژه به آن‌ها داشته باشیم.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید چهره‌های شاخص که محصول تربیت‌های انجام شده هستند را شناسایی کنیم و این افراد را به سطحی برسانیم که کا ویژه‌های پژوهشی را به شیوه مطلوب دنبال کنند.

وی عنوان کرد: اگر بتوانیم نخبگان را به قم دعوت کنیم و یک مدرسه ویژه برای این استعدادهای برتر اختصاص دهیم تا از اساتید برتر بهره‌مند شوند و به مرحله درس خارج برسند، خروجی‌های علمی و پژوهشی متفاوت‌تری خواهیم داشت.

آیت‌الله حسینی بوشهری اضافه کرد: هر چند که آموزش هزاران طلبه کار بزرگی است اما تربیت طلاب خاص نیز باید در دستور کار قرار گیرد چراکه این افراد می‌توانند در نویسندگی، تدریس و اظهارنظرهای علمی قابل عرضه باشند.

وی با تاکید بر اینکه همه امکانات باید بسیج شوند تا بتوان افراد نقش‌آفرین را در حوزه‌های علمیه خواهران تربیت کرد، گفت: اکنون بهترین فرصت برای برداشتن چنین قدمی است به همین علت باید تمهیدات مورد نیاز اندیشیده شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه برخی از طلاب باید با حمایت‌های ویژه معنوی، علمی و مادی تربیت شوند، تصریح کرد: اکنون طلاب حوزه علمیه خواهران احساس نمی‌کنند که در فضای مجازی هستند چراکه با استاد ارتباط دارند و پرسش‌های لازم را انجام می‌دهند و آموزش‌های مورد نیاز را فرا خواهند گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 0
    سلام. إن شاء الله فقط در حدّ گزارش و حرف نباشد و واقعاّ به فرمایشات حضرت آقا توجه شود که مسیر موفقیت در امتداد فرمایشات رهبری است و بس...