پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل امروز در حاشیه بازدید از رسانه رسمی حوزه

حوزه/معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران از توسعه رشته‌های این نهاد مطابق با اقتضائات زنانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ‌حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل امروز در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه و نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در دفتر جامعه مدرسین انجام شد، با بیان اینکه طی سال‌های اخیر رشته‌هایی طراحی شده که با جنسیت زنانه طلاب همخوانی دارد، گفت: در سطح سه ۱۲ رشته و در سطح چهار پنج رشته را ارائه می‌دهیم و توسعه رشته‌ها را در حال پیگیری هستیم چراکه اقبال جدی نسبت به این رشته‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه چهار اداره زیر نظر معاونت آموزش حوزه‌های علمیه خواهران فعالیت دارند، اظهار کرد: این معاونت تلاش کرده‌ است تا رسالت‌های خود را با استفاده از ظرفیت نیروهای مجرب به صورت تخصصی دنبال کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل اضافه کرد: امسال در سطح دو ۱۲ هزار نفر ثبت‌نام کننده داشتیم که ۱۰ هزار نفر از آن‌ها در مدارس جذب شده و درحال تحصیل هستند، در سطح سه با ۱۲ رشته نیز توانستیم در سال ۹۹ دو هزار و ۳۳۶ نفر را جذب کنیم و در سطح چهار نیز در سال۹۷،   ۱۳۷ نفر، در سال گذشته ۱۸۵ نفر و در سال ۹۹ نیز توانستیم ۱۹۰ نفر جذب کنیم که نشان از افزایش نسبی طلاب است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه‌های مختلف می‌توانیم ماندگاری طلاب را در حوزه‌های علمیه رقم زده و شاهد حضور طلاب در پایه‌های بالاتر باشیم.

وی عنوان کرد: در سطح دو میانگین معدل طلاب فارغ‌التحصیل ۱۶.۳۰و میانگین معدل طلاب سطح سه  ۱۷.۷۰ و این میانگین در سطح چهار به ۱۸.۲۴ رسیده که نشان از ارتقای نخبگانی طلاب در سطوح بالاتر است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته به علت شرایط کرونایی نتوانستیم آزمون را برای پذیرش طلاب برگزار کنیم به همین علت در سطح سه و چهار از شرط معدل استفاده کردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل با اشاره به اینکه اکنون در شرایط کرونایی به دنبال راهکارهای جدید آموزشی هستیم، تصریح کرد: کرونا فرصت جدیدی شد که توانستیم بخشی از برنامه‌های آموزشی را به صورت مجازی دنبال کنیم.

وی ادامه داد: در سطح دو ۷۸۱ استاد، در سطح سه ۳۰۷ استاد و در سطح چهار نیز ۷۴ استاد تقاضای تدریس داشتند که بررسی‌های مورد نیاز در مورد سطح کیفی آن‌ها درحال انجام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل با بیان اینکه آموزش‌های غیرحضوری و ضمن خدمت برای اساتید طراحی و درحال دنبال شدن است، گفت: تاکنون هفت هزار و ۷۹۹ نفر درس استاد آموزش ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ارزیابی نیز با استفاده از بستر فضای مجازی توانستیم عملکرد معاونان آموزشی استان‌ها را مورد ارزیابی قرار دهیم، تصریح کرد: در حوزه آموزش عمومی نیز طی ۶ ماه نخست سال جاری دو هزار و ۵۰۳ مدرک تحصیلی برای فارغ التحصیلان صادر و ۱۵۰ پرونده کمیسیون خاص تشکیل شده است و ۱۱ هزار نفر نیز توانستند کد تحصیلی دریافت کنند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: از جمله کارهای عمومی انجام شده تشکیل گروه‌های علمی است که طی ۶ ماه نخست گروه کلام  ۲۳ نشست، گروه فقه ۱۴ نشست، گروه فلسفه ۱۱ نشست، گروه تاریخ ۱۲ نشست، گروه مطالعات زنان چهار نشست و گروه حدیث یک نشست برگزار کرده است و دیگر گروه‌ها نیز به علت کرونا نتوانسته‌اند جلسه‌ای داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha