پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شایانفر

حوزه/ مدیرعامل مرکز نشر هاجر با اشاره به ایجاد ثبات در وضعیت کتب درسی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: این مساله موجب شده است سالانه در چاپ یک میلیون صفحه صرفه‌جویی شود.

به گزارش خبرگزاری ‌حوزه، آقای احمد شایانفر ظهر پنج‌شنبه ۶ آذرماه در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه که در دفتر جامعه مدرسین انجام شد، اظهار کرد: در گذشته در مورد کتب درسی تغییرات متعددی در طول سال داشتیم و هر ساله کتب جدیدی ارائه و تغییراتی در کتب انجام می‌شد اما از سال ۹۷ کتب درسی ثبات مطلوبی پیدا کرده و کتاب قابل توجه جدیدی را اضافه نکرده‌ایم، این موضوع موجب شده که بازنگری مطلوبی در صفحه‌آرایی کتب داشته باشیم و با این صفحه‌آرایی توانسته‌ایم سالانه در چاپ یک میلیون صفحه صرفه‌جویی کنیم.

وی افزود: از ابتدای فعالیت ۱۷ ساله نشر هاجر نزدیک به پنج میلیون کتاب چاپ شده که سه میلیون و ۵۰۰ هزار مورد از آن‌ها درسی و یک میلیون و ۵۰۰ هزار جلد غیردرسی با موضوعات مختلف عمومی بوده است.

شایانفر اضافه کرد: مرکز نشر هاجر هزار و ۳۶۴ نوبت چاپی داشته‌ و به صورت میانگین روزانه هزار جلد کتب درسی و غیردرسی چاپ کرده است و هفته‌ای دو عنوان کتاب به تألیفات این مرکز نشر اضافه می شود.

مدیرعامل مرکز نشر هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: این مرکز از سال ۹۵ به عنوان یک مرکز مستقل البته زیر مجموعه حوزه‌های علمیه خواهران فعالیت خود را به صورت خودگردان دنبال کرد و از آن زمان بیشتر به سمت کتاب‌های غیردرسی سوق یافته است.

وی گفت: این مرکز نشر قبل از مستقل شدن ۱۵۱ عنوان کتاب درسی چاپ کرده و به صورت میانگین آمار سالانه ۱۱ عنوان کتاب تألیفی را به دست آورده است درحالی‌که از سال ۹۷ تا به امروز ۱۴ عنوان کتاب درسی چاپ شده به کتاب‌های هم عرض اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه کتب درسی از سوی مدارس توزیع می‌شود، عنوان کرد: روز آخر سال تحصیلی نیاز مدارس به کتب به نشر هاجر اعلام می‌شود و در روز نخست سال تحصیلی آینده، طلبه زمانی که وارد مدرسه می‌شود کتب تحصیلی خود را نیز دریافت می‌کند.

شایانفر با بیان اینکه تا ۸۰ درصد یارانه کتب به مدارس استان‌های محروم اختصاص می‌یابد، گفت: این یارانه در استان‌های نیمه‌برخوردار به ۶۰ درصد و در استان‌های برخوردار به ۴۵ درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه کتبی که از ناشران دریافت می‌شود با تخفیف‌های مختلف به طلاب ارائه می‌شود، تصریح کرد: ۷۴ درصد از کتاب‌هایی که به مدارس ارسال می‌شود برای نشر هاجر و ۲۶ درصد نیز برای دیگر ناشران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha