پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
میرزا کوچک خان جنگلی

حوزه/ تاریخ، تاریخ، تاریخ! حافظه تاریخی ما نباید فراموش کند که چگونه سردار جنگل با اینکه در برهه هایی از نهضت، موفق بود، اما در نهایت شکست خورد!

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مجید محمدی، مدیر مرکز فقهی امام علی (ع) قم در یادداشتی به مناسبت سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی آورده است:

تاریخ، تاریخ، تاریخ! حافظه تاریخی ما نباید فراموش کند که چگونه سردار جنگل با اینکه در برهه هایی از نهضت، موفق بود، اما در نهایت شکست خورد!

نباید فراموش کرد که چگونه رئیسعلی دلواری را از پشت زدند؛ خودی ها زدند، غریبه او را نزد، اجنبی ها نتوانستند او را شهید کنند، اما منافقین او را زدند!  

نباید فراموش کنیم که چه دکتر حشمت ها بودند که شاید و شاید و شاید از سر دلسوزی یا خیانت و طمع، با عینک تدبیر و امید آمدند و تسلیم شدند و هم خودشان را به کشتن دادند؛ هم میرزا کوچک خان جنگلی را!

میرزا کوچک خان، در مقابل روس و انگلیس ایستاد و ذره‌ای از خود ضعف و سستی نشان نداد اما در نهایت بدلیل خیانت خائنان و سستی سست عنصران، تنها ماند و سر مبارکش را از تنش جدا کردند و پیش رضاشاه ملعون آورند!   

چه بدبخت و بیچاره بودند آن دکتر حشمت ها که خود را تسلیم کردند و با خفت و خواری، کشته شدند!   هرچقدر میرزا کوچک خان فریاد زد که به دشمن اعتماد نکنید، گوش نکردند و منهزم شدند و قطعا قیام میرزا کوچک خان جنگلی، این طلبه شجاع و خستگی ناپذیر، مصداق عمل به آیه شریفه «أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَی وَ فُرَادَی» است.    

اما امروز چه باید کرد؟ نکته مهم آن است که بدانیم تاریخ تکرار خواهد شد! اگر میرزا کوچک خان را رها کنیم و به دنبال دکتر حشمت ها برویم، جز خواری و ذلت دنیا و آخرت چیزی نصیبمان نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha