سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور ، مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خوزستان، طلاب خادم در بیمارستان‌های کرونایی را در خط مقدم جهاد سلامت دانست و گفت:  مرور کادر درمان و طلاب جهادی حوزه علمیه خوزستان در صف مقدم جهاد در راه دفاع از سلامتی مردم بوده و رفتار آنها، مصداق خصوصیات مجاهدان و صابران ذکر شده در آیات قرآن هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در دیدار با طلاب جهادی مستقر در بیمارستان رازی اهواز و همچنین مسئولین دانشگاه علوم پزشکی اهواز، با اشاره به آیه ۱۹۸ سوره نساء «فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِینَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ عَلَی الْقَاعِدِینَ دَرَجَةً» و همچنین آیه ۱۰ سوره زمر «إِنَّمَا یُوَفَّی الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَیْرِ حِسَابٍ»، اظهارداشت: امروز کادر درمان و طلاب جهادی حوزه علمیه خوزستان در صف مقدم جهاد در راه دفاع از سلامتی مردم بوده و رفتار آنها، مصداق خصوصیات مجاهدان و صابران ذکر شده در آیات قرآن می‌باشد.

وی افزود: خداوند در قرآن وعده داده کسانی که برای رضای او و انجام تکلیف او صبوری کرده و سختی‌ها را تحمل و از مسئولیتشان شانه خالی نکنند و وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دهند، به آن‌ها پاداش بی‌نهایت عطا کرده و آن‌ها را نسبت به بقیه مردم فضیلت می‌بخشد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه کلیدی‌ترین و با فضیلت‌ترین اعمال، اطاعت از رهبری و انجام کارهایی است که در مسیر اطاعت از رهبری باشد، گفت: جهاد امروز شما طلاب، لبیک به سخنان رهبر معظم انقلاب است؛ به همین دلیل پاسداشت خدمت از خود خدمت مهم‌تر است و باید مراقب باشید که شیطان شمارا گرفتار غرور نکند و همیشه در مسیر ولایت باقی بمانید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور در ادامه گفت: آن لحظه‌ای که خدمتی به بنده‌ای از بندگان خدا انجام می‌دهید و لبخند رضایت بر لبان او می‌نشانید آن لحظه، لحظه‌ی ارزشمندی است و همان لحظه‌ای است که فردای قیامت با شما محشور می‌شود و در سکرات قیامت به فریاد شما می‌رسد چون خداوند فرموده هر کس در حل گرفتاری یک مؤمن تلاش کند و مشکل او را برطرف کند و لبخند رضایت بر لبان او بنشاند او را فردای قیامت در سایه عرش خود قرار می‌دهد، پس قدر این لحظات را بدانید و در این لحظات ما را نیز از دعای خیرتان محروم نکنید.

وی، حوزه علمیه خوزستان را یک حوزه انقلابی و همیشه درصحنه دانست و بیان‌کرد: حوزه علمیه خوزستان این افتخار را داشته که از گذشته تا به امروز در تمام صحنه‌هایی که نیاز بوده حضور فعال داشته و با هر قشری که مأموریت و مسئولیت بر عهده‌ی او بوده همراهی و همکاری کرده است؛ کما اینکه مشاهده می‌کنید در عرصه بیماری کرونا که مسئولیت با کادر درمان است اما حوزویان به کمک پرستاران شتافته و همراه آن‌ها در حال خدمت به بیماران کرونایی هستند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس با اینکه آن زمان حوزه علمیه خوزستان یک حوزه نوپا بوده و طلاب چندانی نداشت! ولی طلاب حوزه به همراه اساتید خود به جبهه رفته و علاوه بر جنگیدن با دشمن از درس غافل نشده و کلاس درسشان را در جبهه کنار دیگر رزمندگان برگزار می‌کردند و در آخر نیز این حوزه بیش از ۷۰ طلبه شهید تقدیم این خاک کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، در ادامه گفت: در دفاع از حرم نیز بیشترین آمار شهدای روحانی مدافع حرم از آن حوزه علمیه خوزستان است و ۹ شهید روحانی در دفاع از حرم این حوزه تقدیم کرده و تعداد زیادی از طلاب این حوزه در لبنان، عراق و سوریه حضور فعال داشته است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، آمدن طلاب به بیمارستان را یک اردوی خودسازی دانست و ابراز داشت: معمولاً همه‌ساله حوزه علمیه خوزستان برنامه‌های زیارتی برای طلاب خود دارد که طلاب خوزستان به حرم‌های اهل‌بیت مشرف می‌شدند و برنامه‌های خودسازی خود را در آنجا به انجام می‌رساندند؛ ولی در حال حاضر به دلیل بیماری کرونا که زیارت اهل‌بیت(ع) تعطیل شده، بهترین چیزی که می‌تواند جایگزین آن شود همین حضور در کنار کادر درمان برای خدمت به بیماران است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha