جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام اسدالله جعفری

حوزه/ رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی گفت: دشمنان و دنیای استکبار در رابطه با انقلاب اسلامی از همه ظرفیت‌ها برای از بین بردن نظام استفاده کرده‌اند که در این میان یکی از خطوط اصلی دشمن خط ترور و نفاق بوده و هست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی، امروز در مراسم بزرگداشت دانشمند شهید هسته‌ای شهید محسن فخری زاده که به‌صورت زنده و وبینار در حرم حضرت سید عباس (ع) بجنورد برگزار شد، به تبیین اهداف استکبار پرداخت و با اشاره به اینکه قرآن خط‌مشی استکبار و صهیونیست‌ها را در آیات متعدد بیان کرده است، گفت: در این رابطه بحث زنده و جذاب و مهمی در قرآن مطرح شده که شامل نحوه شکل‌گیری استکبار، برنامه‌ریزی و اهداف آن‌ها، شکل و روش و متد کار آن‌ها و ... است تا بشریت مراقب این تحرکات و اقدامات خصوصاً کور و مذبوحانه باشد.

وی افزود: قرآن استکبار صهیونیست را به‌عنوان دشمن شماره یک معرفی کرده و در آیه ۱۱۸ سوره آل‌عمران می‌فرماید: «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِکمْ لَا یأْلُونَکمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِی صُدُورُهُمْ أَکبَرُ قَدْ بَینَّا لَکمُ الْآیاتِ إِنْ کنْتُمْ تَعْقِلُونَ»؛ یعنی ای کسانی که ایمان آورده‌اید از غیر خودتان دوست و همراز نگیرید آنان از هیچ نابکاری در حق شما کوتاهی نمی‌ورزند آرزو دارند که در رنج بیفتید، دشمنی از لحن و سخنشان آشکار است و آنچه سینه‌هایشان نهان می‌دارد بزرگ‌تر است در حقیقت ما نشانه‌های دشمنی آنان را برای شما بیان کردیم اگر تعقل کنید.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به اینکه نخستین ویژگی استکبار این است که اهل مکر، خدعه، کید و توطئه‌چینی است، اظهار کرد: بشریت در طول تاریخ باید با بصیرت بوده و مراقب مکر دشمنان باشد؛ زیرا استکبار از این پایگاه تزویر برای سرکوب کردن مخالفان خود یعنی مسلمین استفاده می‌کند.

قاضی‌القضات خراسان شمالی ادامه داد: قرآن هشدار می‌دهد در مقابل این دشمنان هوشیار باشید اما بدانید مکر و کید خدای متعال قوی‌تر است اگر صبر کرده و در مسیر اقدام علیه شیطان ثابت‌قدم بمانید، خدا کید آن‌ها را ضعیف و شما را بر آن‌ها پیروز خواهد کرد و این وعده الهی است.

وی اظهار کرد: دشمنان و دنیای استکبار در رابطه با انقلاب اسلامی خصوصاً در دهه اول انقلاب از همه ظرفیت‌ها برای از بین بردن نظام استفاده کردند که در این میان یکی از خطوط اصلی دشمن خط ترور و نفاق بود.

حجت‌الاسلام جعفری تصریح کرد: گروه‌های معاند، سلطنت‌طلب، کمونیست‌ها و البته در سال‌های اخیر به تعبیر مقام معظم رهبری جریان تحریف که به آن‌ها اضافه شده، همه در برابر نظام اسلامی صف‌آرایی کرده‌اند، ازاین‌رو باید در برابر همه این‌ها هوشیاری خود را حفظ کنیم.

وی اظهار کرد: خط نفاق به‌تنهایی ۱۷ هزار شهید از ما گرفته است، از رئیس‌جمهور نظام اسلامی گرفته تا نخست‌وزیر، رئیس قوه قضائیه، مجموعه‌ای از نمایندگان مجلس و قوه مقننه و نیز از اقشار مختلف مردم؛ به‌گونه‌ای که هر کس که به هر نحوی پایبند به نظام بوده و خدمات فرهنگی اقتصادی داشته از مردم تا عالی‌ترین مقام کشور همه را هدف داده‌اند.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر شهادت بزرگانی به‌عنوان مفاخر کشور را در دستور کار قرار داده‌اند، گفت: از سال ۵۷ که اولین شهید هسته‌ای به نام شهید منشادی را تقدیم کردیم، بعد از این شهید تا به امروز که دکتر فخری زاده به شهادت رسید درمجموع ۱۴ شهید هسته‌ای را تقدیم کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: دشمنان ترورهای کور دانشمندان هسته‌ای ما را از سال ۵۷ آغاز کرد، برای اینکه اگر نتوانند نظام اسلامی را ساقط کنند حداقل نگذارند به مسیر پیشرفت خود ادامه بدهد و به فناوری هسته‌ای برسد، زیرا اینجا خط قرمز آن‌ها بوده و دشمن می‌گوید اگر کسی در این زمینه فعالیت کند باید بداند ما او را از بین خواهیم برد؛ اما کور خوانده و این مسیر با قدرت و عزت تداوم می‌یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha