پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
طرح اقدام راهبری مجلس

حوزه/ طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهرستان ابهر در مورد طرح اقدام راهبردی مجلس بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، طلاب و روحانیون حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهرستان ابهر بیانیه ای در مورد طرح اقدام راهبردی مجلس و مخالفت دولت، صادر کردند که متن آن به این شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

«مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ»(فتح/۲۹)

 اولین ویژگی یاران و همراهان پیامبر(صلی الله علیه وآله)؛ استواری و سِتبر بودن در مقابل دشمنان قسم خورده و دومین ویژگی آنها، مهربانی و نرم‌خویی نسبت به مومنین است. از این‌ رو خداوند مؤمنان راستین را در آیه فوق چنین به تصویر می‌کشد تا مرزبندی در مقابل دشمنان و مهرورزی در برابر دوستان الی‌الابد در جبهه حق برقرار باشد. زیرا که روشن است مسلمان بودن به نام و شناسنامه نیست بلکه به تاسی از اولیای خداست «إِنَّ أَوْلَی النَّاسِ بِإِبْرَاهِیمَ لَلَّذِینَ اتَّبَعُوهُ وَهَذَا النَّبِیُّ وَالَّذِینَ آمَنُوا وَاللَّهُ وَلِیُّ الْمُؤْمِنِینَ»(آل عمران/۶۸).

کسانی که دل به تعالیم الهی بستند مقصد و مقصود خود را از کلام وحی یافتند ولی برای هر انسان آزاد مردی روشن است که چنین استقامت در برابر دشمن و مهروزی به دوست در حقیقت ثمره ی حُریت و آزادمردی است و کلام وحی نیز ارشاد به همین مهم است. زیرا  که تجربه ثابت کرده هر زمانی که عکس العمل مقتدرانه و جدی به مستکبرین عالم نشان داده شده، دشمنان از مواضع خود عقب‌نشینی کرده و پیروزی نصیب جبهه حق شده است ولی هر زمانی که اردوگاه مسلمانان از خود ضعف نشان داده اند، دشمنان حریص تر و وحشیانه‌تر یورش آورده و مظلومان عالم را به خاک و خون کشیده‌اند.

ما طلاب و روحانیون شهرستان ابهر ضمن تقدیر و تشکر از مجلس جوان و انقلابی بویژه حجت الاسلام دکتر حسن شجاعی نماینده منتخب ابهر رود که طرح (اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت) را به تصویب رساندند و در جای خود یک حرکت مقتدرانه و غیرتمندانه بود؛ از دولت‌مردان می‌خواهیم که با مجلس انقلابی هم‌رنگ و هم‌ سو شوند تا اخبار دو گانه و متضاد به دشمن مخابره نشود زیرا که در این هفت سال سازش و عقب‌نشینی جز خسارت بر این ملت مظلوم تحمیل نشد و در همه ی زمینه‌ها آسیب‌های جدی بر پیکره ی ملت وارد آمد.

از دولت‌مردان محترم می‌خواهیم که در این فرصت باقی‌مانده جبران مافات  کرده و با ایمان به وعده‌های الهی و درس گرفتن ازتجربه‌های تلخی که حاصل شد غیرت اسلامی، ایرانی را به نمایش بگذارند و از نعره گرازها نهراسند که هزینه سازش کمتر از هزینه چالش نیست.

آیت الله خامنه ای ۹۶/۳/۱۴

و در تاریخ۹۹/۹/۴ فرمودند:

«ما مسیر رفع تحریم را یک بار امتحان و چند سال مذاکره کردیم اما به نتیجه‌ای نرسید.  مسیر غلبه بر  تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آن‌ها ممکن است در ابتدای کار سختی‌ها و مشکلاتی داشته باشد اما خوش‌عاقبت است».

دولت محترم بداند که ملت ایران با ایمان به خدا و توکل بر او بر همه ی مشکلات فائق خواهد آمد فلذا ترس و وحشت را در قالب عقلانیت به خورد مردم ندهند و بدانند که خدای ابراهیم، نوح، موسی، عیسی و محمد(صلوات‌ الله‌علیهم اجمعین) هنوز هم زنده است و سنت‌های او تغییر نکرده و نخواهد کرد.

که یکی از سنت های او یاری کسانی است که به یاری دین او برخواسته اند «وَلَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ ». و به چنین کسانی وعده حسن عاقبت داده است «والعاقبة للمتقین».

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم

موجیم که آسودگی ما عدم ماست.

والسلام علی مَن اِتبعَ الهُدی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Amir IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    0 0
    درود فراوان بر ملت غیور و نمایندگان انقلابی