پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام نعمت الله آزموده

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: هرگونه دل بستن برای علاج مشکلات کشور به غرب و آمریکا، یا ساده‌اندیشی در تحلیل است یا فریفتگی افراطی به غرب و درماندگی از فهم عظمت ظرفیت داخلی.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در درس اخلاق حوزه علمیه استان که به‌صورت وبینار برگزار شد، با اشاره به برخی زمزمه‌ها مبنی بر سازش و مذاکره مجدد با آمریکا، اظهار کرد: همه باید آگاه باشند که به رئیس‌جمهور برآمده از ابهام و آشوب نمی‌توان دل بست.

وی افزود: جو بایدن ۷۹ ساله با جسم فرتوت و درهم‌شکسته به‌خصوص پس از سکته چند سال قبل او به شرط پشت سر گذاشتن یک دوره التهاب دوماهه پس از انتخاب، در حالی رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود که در اداره کشور ایالات متفرقه آمریکا با مشکلات زیادی روبه‌رو است.

حجت‌الاسلام آزموده ادامه داد: این شرایط گواهی می‌دهد هرگونه دل بستن برای علاج مشکلات کشور به او، یا ساده‌اندیشی در تحلیل است یا فریفتگی افراطی به غرب و درماندگی از فهم عظمت ظرفیت داخلی.

وی تصریح کرد: این در حالی است که همه میدانیم اولاً بایدن یک رئیس‌جمهور برآمده از دل چند ماه آشوب پیشا انتخاباتی و تبلیغات کثیف انتخاباتی و انتخابات فاسد و ابهام‌آلود است که تا مدت‌ها و بلکه شاید در تمام دوران ریاست‌جمهوری‌اش درگیر رفع مشکلات آن باشد.

حجت‌الاسلام آزموده خاطرنشان کرد: ثانیاً در نوع مواجهه با ایران و ماهیت دشمنی با انقلاب اسلامی هیچ تفاوتی بین ترامپ و بایدن نیست؛ بلکه به جهت بزک کاری‌ها و شعارهای فریبنده بایدن خطر او بسی بیشتر باشد و به قول سعدی «دشمن چون از هر حیلتی فرومانَد، سلسله دوستی بجنباند» و او چنین است.

وی اظهار کرد: اکنون حدود دو ماه تا بر سرکار آمدن بایدن مانده است، پس از استقرار او در کاخ سفید و تسلط او بر امور و کارها، چند ماه دیگر نیز طول خواهد کشید و مضافاً اینکه با توجه به اتمام دوره دولت کنونی ایران، بایدن به‌خوبی می‌داند که هر اتفاقی را باید با دولت آینده رقم بزند؛ ازاین‌رو مواجهه او با دولت کنونی بیشتر بازی سیاسی است تا اقدام عملی.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: مهم‌تر اینکه در دولت‌های گذشته آمریکا و تا پایان دولت ترامپ ساختار تحریم‌ها به‌گونه‌ای شکل گرفته و خواهد گرفت که اساساً امکان بازگرداندن تحریم‌ها برای بایدن نیز امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: اقتضای عقلانیت مدیریتی این است که دولتمردان هشت‌ماهه باقیمانده را برای استفاده از ظرفیت داخلی کشور و برنامه‌ریزی برای برنامه و بودجه سال ۱۴۰۰ با راهبرد اقتصاد منهای نفت رقم بزنند و در واپسین ماه‌های خدمت خود، خاطره خوشی از خود به جای گذارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha