پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله ناصری یزدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در پیام مکتوب جمعه امروز گفت: فرهنگ حضرت زینب(س) و امثال سردار سلیمانی، فرهنگ ظلم ستیزی، توکل و شجاعت است و این فرهنگ باید وارد زندگی مردم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، در خطبه های مکتوب این هفته نمازجمعه یزد، با اشاره به اینکه خداوند انسان را به تقوی دعوت کرده است، اظهار داشت: یکی از راه های پیشه کردن تقوی، برنامه ریزی است و بداند که برای خود چه توشه ای می فرستد.

وی با بیان اینکه نیات و کردار ما در قیامت مجسم می شود، افزود: نیات خوب در قالب اعمال خوب و نیات بد در قالب اعمال بد مجسم خواهد شد بنابراین کیفیت اعمال ما نزد پروردگار بستگی به اعمال ما دارد.

امام جمعه یزد تأکید کرد:  همه ما باید تلاش کنیم که در نیات و اعمال خود دقت و نظر داشته باشیم و سعی کنیم خدا را در هیچکدام از مراحل زندگی و اعمال خود فراموش نکنیم.

آیت الله ناصری یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توصیه های چهارگانه رهبر معظم انقلاب در مورد سالگرد شهادت سردار سلیمانی بیان کرد: ایشان قوی شدن و قدرت یافتن در همه زمینه ها را مورد تأکید قرار دادند زیرا اگر انسان ضعیف باشد، پایمال است بنابراین باید تلاش کنیم در علم، اراده، تصمیم گیری، ایستادگی مقابل دشمن خود را تقویت کنیم و هرگز از دشمن هراس نداشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به ولادت حضرت زینب (س) یادآور شد: درسی که ما از این بانوی بزرگوار باید بگیریم، صبر، بردباری، مدیریت، شجاعت، شهامت، مراقبت و خستگی ناپذیری است و این صفات در کمتر کسی در کنار هم جمع شده است.

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: حضرت زینب (س) حتی زمانی که در دست دشمن اسیر بود هرگز در برابر دشمن احساس ضعف نکرد و این نکته بسیار ارزشمندی است که امروز باید مدنظر همه ما باشد و هرگز نباید در مقابل دشمن احساس ضعف و نیاز کنیم.

امام جمعه یزد اظهار داشت: آن حضرت در عین تحمل مرارت های اسارت، از آرمان امام حسین(ع) نیز صیانت کرد و با روحیه بزرگ خود دشمن را به خواری و ذلت کشاند.

آیت الله ناصری یزدی تصریح کرد: اینکه رهبری می گویند قوی شوید، باید بر اساس شیوه حضرت زینب سلام الله علیها در برابر دشمنان باشد نه اینکه مانند عده ای، در برابر تحریم ها و آزار دشمنان میدان را خالی کنند.

وی ادامه داد: استعمارگران دشمن ما و دین هستند و برنامه ریزی آنها بر ذلت مسلمین است و صهیونیست ها نیز عاملی برای تفرقه افکنی بین مسلمانان و آزار دادن آنها هستند.

آیت الله ناصری یزدی تصریح کرد: متأسفانه علمای نادان برخی کشورهای عربی نیز مرعوب صهیونیست ها و آمریکایی ها شده اند و نمی دانند وقتی که اینها به اهداف خود دست پیدا کردند، آنها را به خفت و خواری می اندازند.

امام جمعه یزد با تأکید بر اینکه همه ما باید با روحیه حضرت زینب (س) در برابر دشمنان بایستیم، گفت: دشمنان ما هر مکر و حیله ای که دارند به کار بگیرند اما بدانند که ما در مسیر حق، اهل بیت(ع) و انقلاب حرکت می کنیم و اسلام را نمی توان شکست داد.

وی تأکید کرد: ما مسلمان و بنده خداییم و دست یاری خدا به همراه ماست بنابراین باید قدرت خود را بشناسیم و از تهدیدهای تو خالی دشمنان نهراسیم و به وعده و وعیدهای آنها دلخوش نباشیم و این به معنای قوی شدن است.

آیت الله ناصری یزدی تصریح کرد: دشمنان ما تاکنون فشار حداکثری داشته اند و اکنون می خواهند آن را به مهار حداکثری تبدیل کنند در حالی که اینها حرکت هایی است که اگر ما در مقابل آنها مقاومت کنیم، دشمن راه به جایی نخواهد برد.

وی با تأکید بر اینکه نباید به دشمن اعتماد کنیم، اظهار داشت: این موضوع نیز از تأکیدات مقام معظم رهبری بوده زیرا دشمنان ما همواره در طول تاریخ قداره بوده اند و هرگز به ملت های اسلامی رحم و وفا نکرده اند.

آیت الله ناصری افزود: آنها از هر فرصتی برای تاراج کشور ما استفاده کردند و همواره نیز به خیانت علیه کشور ما، اسلام و مسلمین پرداختند.

امام جمعه یزد ادامه داد: حفظ اتحاد ملی نیز از دیگر توصیه های مقام معظم رهبری است و اگر ملت دست هم را بگیرند و مسئولان نیز اختلافات خود را به مردم نکشانند، می توان در مسیر رشد کشور قدم برداشت.

آیت الله ناصری یزدی، خنثی کردن تحریم ها را نیز از دیگر توصیه های رهبری برشمرد و اظهار داشت: خودمان باید وارد میدان شویم و هر چه آنها به ما نمی دهند، خودمان تولید کنیم همانگونه که در دوران جنگ تحمیلی همین اتفاقات افتاد اما با توکل به خدا همه توطئه ها از بین رفت و این همه پولی که برای دسیسه علیه ایران اسلامی هزینه کردند، نقش برآب شد.

وی تأکید کرد: فرهنگ حضرت زینب(س)، فرهنگ امام حسین(ع) است و باید به زندگی ما وارد شود تا در مسیر عزت قدم برداریم.
ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا بیان کرد: مردم در خانه های خود بمانند و دغدغه و رنج پرستاران را در این ایام با برگزاری مهمانی و دورهمی ها زیاد نکنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تبریک روز پرستار تصریح کرد: فرهنگ حضرت زینب(س) و فرهنگ سردار سلیمانی که فرهنگ ظلم ستیزی، فرهنگ ترحم به یکدیگر و فرهنگ کار برای خداست، را سرلوحه قرار دهیم و با وحدت و اتحاد در مسیر خنثی کردن تحریم ها کنار یکدیگر باشیم و با توکل به خدا، خود را قوی کرده و در مسیر رضایت خدا قدم برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha