جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تقدیر مدیر و معاونین مدرسه علمیه رضویه بیرجند از پرستاران بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع)

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند از زحمات کادر درمان در بیمارستان‌ها به عنوان دشوارترین‌ و سخت ترین کارها یاد کرد و گفت: هیچ چیز در مقابل خدمت قرار نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام علیجان دلدار، مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند در بازدید از بیمارستان میلاد بیرجند که به مناسبت روز پرستار به همراه جمعی از طلاب و روحانیون این مدرسه علمیه صورت گرفت با تبریک ویژه میلاد عقیله بنی‌هاشم‌ حضرت زینب(س)، اظهار کرد: روحیه قدردانی یک روحیه‌ای است که لازمه انسانیت است و نمی‌شود که فردی ادعای انسانیت بکند، ولی قدرشناس نباشد و همانند ابراز محبت بایستی مسئله قدرشناسی نیز بیان شود.

وی با بیان این که هدف از حضور طلاب و روحانیت در بیمارستان، قدرشناسی از کادر درمان و بویژه تلاش شبانه روزی از خدمات پرستاران است، تصریح کرد: همه مردم قدرشناس خدمات کادر درمان در بیمارستان‌ها هستند به ویژه در شرایط کنونی که پس از بیماری کرونا، همه مردم این موضوع را درک می‌کنند که تا چه حد شرایط سختی پیش‌ آمده است و زحمات کادر درمان و پرستاری چند برابر است.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند از زحمات کادر درمان در بیمارستان‌ها به عنوان دشوارترین‌ و سخت ترین کارها یاد کرد و افزود: آنچه مسلم است آن است که هیچ چیز در مقابل خدمت قرار نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام دلدار با اشاره به فرمایشاتی‌ از اهل بیت(ع) مبنی بر "العلم علمان علم الادیان و علم الابدان"، خاطرنشان کرد: بر کسی پوشیده نیست که علم‌های تاثیرگذار در جامعه دو مورد است؛ علومی که مربوط به فکر، عقاید و جهان‌بینی اسلامی است و علومی که مربوط به بدن و سلامتی انسان‌ها است که از اهمیت هیچ کدام نباید غفلت شود.

وی ضمن اشاره به اهمیت موضوع امنیت روانی در جامعه، عنوان کرد: اگر چه سال‌های متمادی همه ما از این نعمت بزرگ برخوردار بودیم، ولی قدر آن را نمی‌دانستیم و در حال حاضر نیز با توجه به این‌که شیوع ویروس کرونا سبب از بین رفتن امنیت روحی و روانی مردم شده است، جز دعا کردن و تشویق مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کاری از دست کسی برنمی‌آید.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند ادامه داد: از خداوند متعال خواستاریم که ان شاءالله به زودی شاهد ریشه‌کن‌ شدن این بیماری منحوس از دنیا باشیم و امنیت روحی و روانی نیز به جامعه برگردد.

حجت‌الاسلام دلدار با اشاره به فعالیت‌های مدرسه علمیه رضویه در بیرجند، اظهار کرد: این مدرسه دارای ۱۸۲نفر طلبه و ۴۰ نفر اساتید و مسئولین امور مختلف است و یکی از مهمترین برنامه‌های این مدرسه،فعالیت‌های جهادی است که در قبل از کرونا بیشتر جنبه عمرانی داشته و بعد از شیوع بیماری مذکور،در قالب کمک‌های بهداشتی و پرستاری افتخاری در بیمارستان حضرت ولی‌عصر(ع) بیرجند طلاب و روحانیون به انجام خدمات پرداخته‌اند.

طلاب و روحانیون کادر درمان را کمک کنند

حسنی، معاون بیمارستان میلاد بیرجند نیز ضمن تشکر از حضور مسئولان و روحانیون‌ مدرسه علمیه رضویه در این بیمارستان، ابراز کرد: بعد از شیوع ویروس مرگبار کرونا، از ابتدای کار تشخیص و ارجاع بیماران به بیمارستان ولی‌عصر(ع) بیرجند از مهمترین کارها و اقدامات ما بوده است.

وی با بیان این‌که خوشبختانه بیمارستان میلاد بیرجند در بحث آلودگی به ویروس کرونا،کمترین آلودگی را داشته است،یادآور شد: این مهم جز با تلاش شبانه‌روزی‌ همکاران بیمارستان محقق نشده است.

معاون بیمارستان میلاد بیرجند ادامه داد: بسیار خرسندیم که در بخش‌های مختلف بیمارستان به ارائه خدمات مطلوب و تخصصی به بیماران و مراجعان پرداخته ایم.

حسنی با اشاره به این‌که چندی قبل در مرحله اوج این ویروس در جامعه و پیک بیماری ملزم به پذیرش بیماران کورونایی‌ از سوی دانشگاه علوم پزشکی در بازه زمانی یک ماهه در بخش ایزوله این بیمارستان شدیم، افزود: متاسفانه این موضوع سبب کاهش مراجعات بیماران مزمن همچون فشار خون، دیابت، قلبی و ... به بیمارستان شد، لذا از طلاب و روحانیت به دلیل ارتباط صمیمانه‌ای که با مردم دارند تقاضا می‌شود که در این خصوص اطلاع‌رسانی‌های لازم و اطمینان خاطر صورت پذیرد تا بیماران مزمن در اسرع وقت و فارغ از هرگونه نگرانی به بیمارستان‌ مراجعه و پیگیر موضوع‌ درمان باشند.
انتهای خبر/۱۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha