شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ دیدار مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه با آیت الله بوشهری،آیت الله حسینی بوشهری،دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه

حوزه/ رئیس جدید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بر ادامه سلوک انقلابی آیت الله یزدی در جامعه مدرسین تاکید کرد و افزود: جامعه مدرسین با ادامه سیره و عمل انقلابی علمایی چون آیت الله یزدی، راه خود را با جدیّت ادامه می دهد و با ویژگی انقلابی بودن و تاثیرگذاری به هدایت حوزه های علمیه خواهد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری با حضور در بیت مرحوم آیت الله یزدی با خانواده ایشان دیدار کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تسلیت مجدد فقدان آیت الله یزدی ایشان را پدری معنوی خواند و در بیان مسئولیت پذیری و تکلیف گرایی وی اظهار داشت: وجود ارزشمند و تاثیرگذار ایشان هم قبل از انقلاب و هم بعد ازانقلاب؛ دقیقا نشان دهنده یک انسان مسئولیت پذیر بود. آنچه برای ایشان مهم نبود ظواهر و قیودات دنیوی بود و محور اصلی ایشان تکلیف بود که کجا تکلیف سکوت کردن  و کجا فریاد زدن را اقتضا می کند و ایشان تمام عمر خود را به همین نحو سپری کرد.

امام جمعه قم، آیت الله یزدی را سمبل هوشمندی و مقاومت برشمرد و افزود: دراین مدتی که ما در جامعه مدرسین در خدمت ایشان بودیم ، ایشان سمبل مقاومت و هوشمندی و حقیقتا یکی از مدافعان ولایت بودند، چه در زمان امام خمینی و چه در زمان مقام معظم رهبری با آبرومندی  جامعه مدرسین را اداره کردند .

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، آیت الله یزدی را در روشنگری مانند عمار دانست و تصریح کرد: می گویند زمانی که فتنه ها به وجودآمد، عده ای متحیر می شوند و راه را گم می کنند. در این بُرهه ها یک چهره هایی نیاز داشتیم و داریم که در حقیقت روشنگری کنند و بنده در مصاحبه ای گفتم که نقش ایشان مثل نقش عمار در زمان حضرت امیر(ع) بود همان گونه که عمار در زمان حضرت، یک روشنگر به تمام معنا بود و چهره و شخصیت حضرت را برای دوست و دشمن تبیین می کرد همین گونه مرحوم آیت الله یزدی یک عمار بودند که هم توطئه ها را و هم جایگاه ولایت و رهبری راتبیین می کرد.

آیت الله حسینی بوشهری آثار علمی و فقهی آیت الله یزدی را بسیار ارزشمند توصیف کرد و ابراز داشت: باید شرح حالی از سیره و رفتار و منش ایشان از دوران تحصیل و تدریس و همچنین از دوران مبارزاتشان جمع آوری بشود تا یک مجموعه و یک الگوی خوب و مفید برای نسل جوان و طلبه های ما باشد.

وی  افزود: ان شاءالله آثار ایشان جمع آوری بشود .این بزرگان تا در قید حیات هستند مردم خوب آنها را نمی شناسند اما زمانی که از دنیا بروند تازه مردم می فهمند که چه عالمی را ازدست داده اند.

دبیرشورای عالی جامعه مدرسین با اشاره به انتظارات رهبر معظم انقلاب از جامعه مدرسین و با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه" اعتبار جامعه مدرسین یک اعتبار ذاتی هست و کسی این اعتبار را به جامعه مدرسین نبخشیده است"اظهار داشت: ان شاءالله بتوانیم آن جایگاه واقعی  جامعه مدرسین  را  آنگونه  که شأن جامعه مدرسین هست به طلاب و مردم معرفی کنیم  و در عرصه های مختلف چه عرصه های علمی و چه عرصه های سیاسی ، آن نقش آفرینی خود را نشان دهیم.

 آیت الله حسینی بوشهری بر ادامه سلوک انقلابی  آیت الله یزدی در جامعه مدرسین تاکید کرد و افزود: جامعه مدرسین با ادامه سیره و عمل انقلابی علمایی چون آیت الله یزدی ، راه خود را با جدیت ادامه می دهد و با ویژگی  انقلابی بودن  و تاثیرگذاری به هدایت حوزه های علمیه خواهد پرداخت.

وی در پایان آرزو کرد که فرزندان روحانی آن فقیه و عالم برجسته راه پدر را ادامه داده بخصوص در رابطه با مدرسه محمدیه که موقوفه آن مرحوم برای تربیت نیروهای کار آمد و متخصص در اداره جامعه اسلامی است ، نقش آفرین باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha