جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 934467
۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱
حجت الاسلام بنایی

حوزه/ دبیر کل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم گفت: حق نبود آقای امجد «انصاف» را زیر پا بگذارد و نسبت به سفره‌ی انقلاب اسلامی چنین پشت پا بزند و زحمات امام و انقلاب و مقام معظم رهبری را اینطور نادیده بگیرد و از مدار انصاف خارج شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه  اولین جلسه از ششمین دوره کرسی های آزاد اندیشی با عنوان «اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی» به همت مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم و موسسه آموزش عالی طلوع مهر به صورت مجازی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین بنایی در ابتدای این جلسه با تبریک ایام میلاد حضرت زینب کبری(س) و با اشاره به اینکه مدتی این مثنوی تأخیر شد، گفت: دوره جدید جلسات ما به دلیل شرایط کرونایی و لزوم حفظ پروتکل‌های بهداشتی مقداری تأخیر شد و امشب اولین جلسه با موضوع «اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی» توسط جناب آقای دکتر مهاجرنیا بحث آغاز می‌شود و امیدواریم این مباحثی همچون موضوعات با اهمیت دوره های گذشته ومورد های مورد گفتگو و اندیشه ها و مطالبی که عرضه‌ می‌شود بتواند به تبیین اهداف انقلاب اسلامی و جامعه‌ی اسلامی کمک کند و مردم انقلابی و فهیم ایران در همه سطوح بتوانند از آن بهره بگیرند. 

وی افزود: در دوهفته گذشته ما متاسفانه خبر ارتحال مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد یزدی رئیس محترم جامعه مدرسین حوزه‌ی علمیه‌ی قم را داشتیم که رحلت ایشان را تسلیت می گوییم، این عالم وارسته ازشاگردان امام خمینی (قدس سره) واز یاران نهضت اسلامی بود، سال ها با تحمل رنج تبعید به مبارزه بارژیم ستم شاهی پرداخت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، باحضور در جایگاه های مختلف، نقش ایفا نمود وهمواره مشاوری امین برای امام راحل ومقام معظم رهبری (مدظله) بود. خدا ایشان را رحمت کند و مجمع بیانیه و پیام تسلیت صادر کرد و در جاهای مختلف نسبت به ارتحال این فقیه ابراز تأسف شد و ان‌شاءالله خداوند ایشان را با اولیای اسلام محشور بگرداند.

حجت الاسلام والمسلمین بنایی سپس گفت: بحث بعدی انتخاب آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری به ریاست جامعه‌ی مدرسین حوزه علمیه قم بود که واقعاً بایستی به جامعه محترم مدرسین حوزه تبریک گفت. شخصیت آیت الله حسینی بوشهری یک شخصیت علمی و گرانقدری است که توانسته است در طی سالیان طولانی در قم و در حوزه‌ی علمیه‌ی قم محل رجوع و مراجعه مردم باشند وکرسی تدریس طولانی داشته باشند و در سِمَت امام جمعه پاسخگوی مشکلات فرهنگی واجابت در خواست های مردمی باشند و در نهادهای مختلف حوزوی نقش داشتند و بحمدالله در تمام این دوران از پشتوانه اعتماد مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و عموم حوزویان و مدرسین محترم بهره‌مند بوده اند و این خودش یک سرمایه‌ی بسیار مهم بشمار می آید که توانسته است با یک شخصیت کاملاً حوزوی نسبت به مسائل مواجهه داشته باشند و اهالی انقلابی وفهیم شهر مقدس قم دیدگاه‌های مثبت ایشان را در زمینه های گوناگون در خاطره خود نگه خواهند داشت.

وی افزود: امیدواریم در دوره تصدی ایشان، شاهد تلاش های موفقیت آمیز جامعه‌ی محترم مدرسین در زمینه ارتقا منزلت اجتماعی جامعه باشیم و با تعامل با گروه‌های مختلف اجتماعی و ورود در مسائل کشوری واستان کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه( س) در رفع تنگناهای موجود در قم مساعدت ویژه داشته باشند. زیرا قم و حوزه‌ی علمیه‌ی قم که هیچ گاه قابل تفکیک از یکدیگر نیستند، با مشکلات متعدی در زمینه های مختلف دست وپنجه نرم می کنند که بایستی همگان نسبت به رفع آن‌ها اهتمام جدی ومسئولانه داشته باشیم و پاسخگو باشیم ان‌شاءالله در سایه یک تعامل مثبت و سازنده‌ وبرنامه ریزی هدفمند از سوی مدیران استانی جهت بهره گیری از ظرفیت عظیم حوزه علمیه و مراجع معظم (حفظهم الله) شاهد رشد وشکوفایی قم باشیم. ما به نوبه خوداین انتخاب را خدمت ایشان و آیت الله سید احمد خاتمی و حجت الاسلام والمسلمین کعبی تبریک عرض می کنیم وموفقیت های روز افزون این عزیزان را از در گاه الهی مسئلت داریم.

رئیس موسسه آموزش عالی طلوع مهر در ادامه با اشاره به مطالب آقای امجد که از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده است، گفت: واقعیت امر این است که حق نبود آقای امجد «انصاف» را زیر پا بگذارد و نسبت به سفره‌ی انقلاب چنین پشت پا بزند و زحمات امام و انقلاب و مقام معظم رهبری را اینطور نادیده بگیرد و از مدار انصاف خارج شود.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات حال حاضر ما در کشور همین نبود انصاف در بسیاری از حوزه ها است. ما اعتقاد داریم که باید خط انصاف واعتدال در کشور احیا شود وافراط وتفریط از هر سو که باشد همچون دو لبه قیچی ریشه های انقلاب را هدف می گیرد. اگر آقای امجد وامثال ایشان فقط اندکی انصاف بخرج می دادند این گونه نظام ودستاوردهای آن را زیر سوال نمی برد وندای وامظلوما سر نمی داد که اگر ایشان قاعده انصاف را رعایت می کرد ما هیچ وقت شاهد چنین ناهنجاری هایی از سوی ایشان نمی بودیم . یعنی حق این است که ما بایستی همیشه جانب اعتدال و انصاف را رعایت کنیم و نسبت به انقلاب اسلامی که دستاورد عظیم امام راحل وخون شهیدان گلگون کفن است و الان در اقصی نقاط جهان در حال پژواک است و علاقه مندان ومتعهدین به ا سلام وتشیع در اقصی نقاط عالم نسبت به ایستادگی ومقاومت مردم انقلابی ایران توجه وحساسیت دارند، نباید به دست خودمان اهداف انقلاب و آرمان‌های انقلاب اسلامی زیر سؤال ببریم.

رئیس موسسه آموزش عالی طلوع مهر افزود: آقای امجد که خودش شاهد چهل سال کینه توزی وتحریم وجنگ تحمیلی هشت ساله و.... آمریکا واسرائیل وعربستان و... بوده‌است بایدپاسخ دهد با چه انگیزه ای نظام وانقلاب وامام راحل ومقام معظم رهبری را مورد هجوم قرار می دهد. 
وی با اشاره به لزوم برگزاری کرسی های آزاد اندیشی گفت: معمولا مباحث کرسی های آزاد اندیشی تک جلسه ای است و در یک جلسه بحث ارائه می شود ولی این ابتکار جدیدی است که توسط موسسه آموزش عالی طلوع مهر به اجرا در آمده است که این کرسی ها را دوره ای و در چندین جلسه برگزار می کند تا بحث به سرانجام برسد و نتیجه گیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین بنایی گفت: گرچه به خاطر شرایط کرونایی و رعایت پروتکل های بهداشتی این برنامه از طریق اینستاگرام پخش می‌شود و سپس بازتاب خبری پیدا می‌کند ولی این جلسات در دوره‌ی جدید هم به سبک قبل خواهد بود، یعنی مباحث را جناب آقای دکتر مهاجرنیا از طریق پاورپوینت و دقیقاً فصل بندی شده ارائه می‌کنند و ان‌شالله با پخش خبری این مباحث، کسانی که علاقه‌مند به پیگیری این جلسات هستند مباحث مطرح شده برایشان مفید و موثر واقع بشود

وی افزود: امیدواریم دوستان ما را از راهنمایی‌ها ونقد ها، انتقادات و نکات مثبت و سازنده که می‌تواند برای ما در طی راه مفید باشد محروم نفرمایند ودیدگاهای خود را از ما دریغ نکنند و ما را راهنمایی نمایند. و ما هم از همه‌ی دوستان استفاده می‌کنیم و انشالله که بتوانیم باعث خوشنودی و جلب نظر حضرت امام زمان (عج) که ولی نعمت حقیقی ما هستند بشویم .
وی در پایان گفت: ان‌شاءالله با قصد اخلاص و با قصد اینکه برای تبیین وتحکیم اهداف انقلاب اسلامی ایران هرکسی هر تلاشی می‌تواند انجام بدهد، در مقام روشنگری و روشن نگه داشتن مشعل انقلاب اسلامی سهیم باشیم و ماهم ذیل این برنامه سهم مثبتی داشته باشیم. از خداوند متعال توفیق دوستان ودست اندر کاران مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم وموسسه آموزش عالی طلوع مهر را مسئلت دارم وامید دارم این مجموعه بتواند در این زمینه واقعاً رسالت واقعی خودش را بانجام برساند.

گفتنی است: تا کنون پنج دوره از کرسی های آزاد اندیشی با موضوعات: «اخلاق سیاسی»، «آسیب شناسی جریان اصولگرایی» ، «راهبردهای انقلاب اسلامی در دهه پنجم»، «در آمدی بر فقه تحزب در نظام اسلامی»، «تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی»، و چند نشست تخصصی و کرسی علمی ترویجی توسط مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم و دانشگاه طلوع مهر برگزار شده و مباحث آن بصورت کتاب منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha