شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت

حوزه/ رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بسیار خوشحالیم امروز شاهد آن هستیم که منطقه قرمز و نارنجی در کشور نداریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر حسن روحانی امروز در پنجاهمین جلسه ستاد ملی کرونا با تبریک میلاد حضرت عیسی بن مریم (ع) و با اشاره به فعالیت‌های انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا در ۱۰ ماه گذشته در جلسات هفتگی ستاد، کمیته‌های مختلف و همچنین جلسات مختلف قرارگاه و وزارت بهداشت، گفت: امروز مناطقی که داریم مناطق زرد است و باید تلاش شود تا بتوانیم این شرایط را نگه داریم.

وی اظهار کرد: از مردم که با تمام وجود و توان دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و به ستاد مقابله با کرونا در انجام وظایف کمک کردند به ویژه در شب یلدا که یک شب دیدار خانوادگی بود، تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور همچنین از نیروی انتظامی و صدا و سیما به خاطر آماده کردن ذهن مردم و ایجاد شرایط برای رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در شب یلدا تقدیر و تشکر کرد و گفت: امیدواریم که شب یلدا تأثیری در روندی که امروز در کشور از نظر کنترل ویروس کرونا هستیم، نگذاشته باشد.

 روحانی با اشاره به اینکه هم اکنون شرایط؛ شرایط نسبتاً مناسبی با آن چیزی که قبلاً پیش بینی می‌شد، است، ادامه داد: باید تلاش کنیم که شرایط به سمت مطلوب پیش رود.

رئیس جمهور افزود: تعداد حدود ۱۳۵ فوتی هم برای ما زیاد است و ان شاءالله اگر این تعداد هم به زیر ۱۰۰ رسید که امیدوارم برسیم، این عدد نیز زیاد است و ما باید تلاش کنیم شاهد استان‌هایی باشیم که در طول هفته فوتی و حتی بستری نداشته باشند. البته رسیدن به این مرحله با کمک همه مردم امکان پذیر است.

وی افزود: از اوایل آبان ماه تلاش شده است که برای کنترل این ویروس محدودیت‌هایی اعمال شود و در آذرماه شدیدتر و هوشمندانه‌تر وارد عمل شدیم و امروز یک شرایط نسبتاً مطلوب پیش روی ماست.

 روحانی همچنین گفت: وقتی که وضعیت ایران را با کشورهای پیشرفته در اروپا و آمریکا از نظر کنترل ویروس کرونا مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم کارکرد همه عوامل تأثیرگذار از جمله کادر درمان بسیار حائز اهمیت است.

رئیس جمهور با اشاره به این که بسیار خوشحالیم که امروز شاهد آن هستیم که منطقه قرمز و نارنجی در کشور نداریم، افزود: ما باید این شرایط را نگه داریم و پایدار کنیم و پایدار ماندن یکی از مسائل مهم ماست.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha