سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دیدار مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با امام جمعه اهل سنت کرمانشاه

حوزه/ حجت الاسلام ایرانی و ماموستا مرادی در دیدار صمیمانه و گفتگوی عالمانه، وحدت مد نظر امامین انقلاب را سرلوحه عملی مسلمانان دانستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی در دیدار  با ماموستا عبدالرحمن مرادی، امام جمعه اهل سنت کرمانشاه اظهار داشت: با تجربه بیش از ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی، راهبرد امامین انقلاب در خصوص تقریب و هم زیستی همدلانه، برای جهان اسلام کار ساز است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در ادامه افزود: در تاریخ کرمانشاه تشیع و تسنن، توأم با احترام و مسالمت آمیز در کنار هم بوده که وجود این وحدت و برادری الگویی برای جهان اسلام خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه ادامه داد: بعضا افراد نا آگاه و مغرض با بودن این همه مشترکات که به آن معتقدیم، در اجتماعات به سراغ سخنانی می روند که جای مطرح کردن آنها مجامع علمی است.

حجت الاسلام ایرانی بیان کرد: شایسته است که همان روش تقریب علمای فریقین را در پیش گرفته و در صدد جلوگیری از اجرای نقشه شوم دشمنان قسم خورده علیه اسلام و ارزشهای انقلاب باشیم.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: در اثبات صداقت مسئولین نظام اسلامی همین بس که همان حمایتی که از حزب الله داشته، از گروه های مبارز فلسطینی و مردم اقلیم کردستان هم بصورت مساوی صورت گرفته که این خود سیره و سلوک عملی امامین انقلاب را به نمایش می گذارد.

همراهی با نظام اسلامی ریشه در اعتقاد علمای اهل سنت دارد

در ادامه این دیدار، امام جمعه اهل سنت کرمانشاه ضمن خوش آمد گویی به مدیر حوزه علمیه کرمانشاه و همراهان، اظهار کرد: از اوائل پیروزی انقلاب اسلامی نوار مرزی غرب که بیشتر جمعیتشان مردم اهل سنت است، تاکنون همراه نظام اسلامی بوده و ثابت کردند که تا پای جان برای حفظ ارزش های انقلابی می مانند.

ماموستا عبدالرحمن مرادی با اشاره به وفاداری مردم کُرد نسبت به انقلاب اسلامی، گفت: به رغم تهدیدات گروهک های مزدور تجزیه طلب، اعم از دموکرات و کومله، مردم مرز نشین اهل سنت، همیشه با ارزشهای انقلاب همگام بوده و مردانه ایستاده اند.

وی افزود: همراهی با نظام اسلامی ریشه در اعتقاد علمای اهل سنت به انقلاب اسلامی دارد و شاهد بر این مدعا «ماموستا ملا حیدر فهیم»، اهل روستای اویهنگ کردستان که به علت عدم همراهی با گروهک های ضد انقلاب، خانه اش را به آتش کشیده و او را به شهادت رساندند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه بیان کرد: این را بدانیم که دشمن از وحدت و در کنار هم بودن عصبانی و ناراحت است که باید با تدبیر از نعمت برادری حراست نموده و هوشیار باشیم که در محافل و مجالس بهانه به دست دشمن ندهیم.

ماموستا عبدالرحمن مرادی اظهار کرد: تأکید بزرگان و علمای اسلام این بوده و هست که در کنار هم و با هم باشیم. عبرت از تاریخ برای جلوگیری از تفرقه و ایجاد وحدت بهترین درس است.

وی در پایان با اشاره به دید و افق فکری بلند حضرت امام(ره) که حقیقتاً تا ده ها سال آینده هم راهگشاست، گفت: دستاوردهای ۴۰ ساله نظام را آسان از دست ندهیم، وحدت را نه در گفتار، بلکه در عمل رعایت کنیم و فتنه عالم نمایانی همچون «شیخ امجد» که در دامان فرانسه جای گرفته، خنثی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha