جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام صادق ایرانی در جمع رابطین موقوفات مدارس علمیه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه گفت: وقف راهی برای ترویج دین و در حقیقت بازوی پشتیبانی اسلام و مکتب حیاتبخش اهل بیت(ع) در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری« حوزه » در کرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی در جمع رابطین موقوفات مدارس علمیه، ضمن گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: در اهمیت فرهنگ وقف همین بس که چه فرصت هایی برای پیشرفت و تقویت جامعه اسلامی و خیر و صلاح جامعه بشری پیش آمده است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با بیان این که با وقف، سعادت ابدی واقف و خیلی از مشکلات دنیایی مردم مرتفع می شود، افزود: فرهنگ وقف در جهان اسلام، خصوصا در همین غرب کشور و استان کرمانشاه، بزرگترین خدمت را به دین و اعتقادات مردم داشته است.

وی با برشمردن خیانت خاندان پهلوی در خصوص نابودی موقوفات و دخل و تصرف غیر شرعی در آنها، خاطر نشان کرد: موقوفات را در مورادی که نیت واقف نبود هزینه می کردند، حیف و میل در آن ها صورت می گرفت و تلاش کردند که اثری از این سنت حسنه در جامعه نماند.

حجت الاسلام ایرانی با اشاره به اینکه در برهه ای از زمان، حوزه های علمیه در خصوص مقوله موقوفات حوزوی کوتاهی کردند، افزود: شاید این تلقی اشتباه وجود داشت که با وجود امکانات پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بود و نبود موقوفات برای ما مهم نیست و خللی در روند برنامه ها ایجاد نخواهد شد.    

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: وقف راهی برای ترویج دین و در حقیقت بازوی پشتیبانی اسلام و مکتب حیاتبخش اهل بیت(ع) در جامعه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha