پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام دیرباز

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز در با بیان این اینکه رمز محبوبیت حاج قاسم سلیمانی در دل ها ارادتشان به حضرت فاطمه (س) بود، تصریح کرد: سردار سلیمانی پرچم اقتدار جبهه مقاومت را به اهتزاز درآورد و تا آخرین لحظه مقاومت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز، شامگاه سه شنبه در مراسم گرامیداشت ۹ دی و ایام شهادت حضرت فاطمه (س) که به همت مدارس عملیه الزهرا (س) خوی و ارومیه به صورت مجازی برگزار شد، با بیان این که دوران کودکی حضرت فاطمه (س) بسیار پر مشقت بود، اظهار داشت: دوران کودکی حضرت همزمان شد با از دست دادن مادر بزگوار خود و دوران شعب ابی طالب که از سخت ترین دوران زندگی پیامبر بود.

وی با بیان این که محیط زندگی حضرت زهرا (س) زمینه را برای دوری از گناه و عصمت ایشان فراهم کرده بود، گفت: پدر و مادر حضرت زهرا (س) دارای مقام و منزلت والایی بودند و از چنین خانواده ای هم تولد و پرورش شخصیت تاریخی و بزرگی چون حضرت زهرا (س) دور از دسترس نیست و و حضرت دارای عصمت بودند و این عصمت هم از طریق پدر و خانواده و هم به صورت اکتسابی به دست آمده بود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حضرت زهرا(س) هم مادری که در تربیت فرزندان خود نهایت اهتمام را به کار گرفته است و هم همسری فداکار برای امیرالمؤمنین بود، ادامه داد: در خانواده حضرت زهرا پسران و پدر و مادر به ملکه عصمت دست یافته اند و دو دختر هم به مقام والایی رسیده اند و این خانه محل اتصال به خداوند و اعضای آن وسیله ای برای این امر هستند.

وی، محدثه بودن و صحبت و مکالمه با ملائکه الهی را از خصوصیات و ویژگی های حضرت زهرا(س) عنوان کرد و افزود: زندگی مشترک امام علی (ع) و حضرت زهرا همزمان با دوران دفاع از اسلام و جنگ مسلمانان با کفار و منافقین بود و حضرت امیرالمؤمین در همه این جنگ ها حضور داشتند، و حضرت فاطمه (س) با این وضعیت و با وجود سن کم، فرزندان خود را به بهترین وجه تربیت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز در ادامه با بیان این اینکه رمز محبوبیت حاج قاسم سلیمانی در دل ها ارادتشان به حضرت فاطمه (س) بود، تصریح کرد: استکبار جهانی تلاش داشت که عراق و سوریه را میدان چپاول خود کند و ایران نیز پس از آن ها سقوط کند؛ اما به کمک رهبری و تلاش و مقاومت و دلاوری های سردار سلیمانی و مدافعین حرم، جبهه مقاومت تقویت و داعش را نابود شد.

وی اضافه کرد: سردار سلیمانی پرچم اقتدار جبهه مقاومت را به اهتزاز درآورد و تا آخرین لحظه مقاومت کرد و هر کسی که خود را وقف خدا کند و رضایت خدا را در نظر داشته باشد پروردگار عالم او را یاری خواهد کرد و سردار سلیمانی دارای این ویژگی بود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: در زمان جنگ های صدر اسلام زنان خدمت حضرت رسول رسیدند و گفتند؛ مردان در جبهه نبرد می کنند و تمام پاداش ها به آنان تعلق می گیرد اما ما اجری نداریم. حضرت فرمودند؛ جهاد زن تربیت فرزند و شوهرداری و خدمت در پشت جبهه است و در عصر حاضر تربیت فرزندان صالح و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی، از وظایف بانوان حوزوی است.

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha