جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: امامان جمعه رقیب روحانیون و مقامات اداری یک شهر نیستند، بلکه برای هم افزایی و کمک آمده اند.

به گزارش خبرگاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز چهارشنبه در همایش فصلی ائمه جمعه استان در محل سپاه ناحیه مقاومت شهرستان ازنا اظهار داشت: مردم با رفتار و گفتار صحیح عالمان، به دین گرایش پیدا می‌کنند بنابراین یک عالم می‌تواند پس از مرگش منشا تبلیغ و ارشاد باشد.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: عالمانی در لرستان بودند که پس از مرگ سبب ارشاد مردم شدند و این مهم به دلیل ارتباط صمیمی آنها با حوزه علمیه اتفاق می افتد.

وی با تاکید بر ارتباط صمیمی عالمان دین با  مردم همراه با اخلاق و رفتار نیکو اظهار داشت: حضور نیافتن در برخی میهمانی ها، معاشرت نکردن با افراد غیر خوشنام، داشتن تواضع و دوری از تکبر نشانه های یک ارتباط صمیمی بین عالم و مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی اضافه کرد: امامان جمعه رقیب روحانیون و مقامات اداری یک شهر نیستند، بلکه برای هم افزایی و کمک آمده اند و هیچگاه نقطه مقابل علمای دیگر نبودند.

نماینده ولی فقیه در لرستان، خدمتگزاری و گره‌گشایی و کمک به نیازمندان و ایجاد نشاط و امید را از نشانه‌های ارتباط صمیمی عالم با مردم برشمرد و گفت: باید دانست اگر در مسیر بدون مشکل حرکت کردیم، هنوز به نقطه رشد نرسیده ایم، بنابراین بایستی از تجارب علمای دیگر استفاده و برای رسیدن به اهداف تلاش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: ائمه جمعه با جدیت بیشتر احیای شورای امر به معروف و نهی از منکر را در دستگاه های اجرایی دنبال کنند چراکه اگر هر مسئولی در هر جایگاهی به وظایف خود عمل کند مشکلی پیش نمی آید.

وی ادامه داد: شورای امر به معروف و نهی از منکر باید الگوی رفتاری و گفتاری باشد و دفاتر پاسخگویی به سوالات شرعی در شهرستانها باید با مرکز استان مرتبط باشند چراکه برنامه هایی برای ارتقای سطح علمی این دفاتر از تهران ابلاغ می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha