جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سخنرانان خواهان ایجاد طرح منسجم برای مبارزه با اسلام‌هراسی شدند

حوزه/ سخنرانان در همایش بین المللی که دیروز در آکادمی دعوت در دانشگاه بین المللی اسلام آباد برگزار گردید، خواهان ایجاد یک طرح استراتژیک منسجم، جامع و عملی برای مقابله با اسلام‌هراسی در جهان شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از urdupoint، سخنرانان در همایش بین المللی اسلامی که روز چهارشنبه در آکادمی دعوت در دانشگاه بین المللی اسلامی اسلام آباد در پاکستان برگزار گردید، خواهان ایجاد یک طرح استراتژیک منسجم، جامع و عملی برای مقابله با اسلام‌هراسی در جهان شدند.

همایش بین المللی دو روزه با عنوان «چالش‌های معاصر برای دعوت و روشن شدن در پرتو سیره» در مسجد فیصل در محوطه پردیس با حضور اساتید و محققانی از ۱۵ کشور مختلف در این دانشگاه برگزار گردید.

شرکت کنندگان خاطرنشان کردند که رسانه‌های دیجیتال بهترین رسانه برای مقابله با اسلام‌هراسی و انتشار پیام واقعی اسلام در مورد همزیستی مسالمت‌آمیز ، گفتگو و تحمل هستند.

سناتور سیتارا ایاز ، به عنوان مهمان ویژه این مراسم ، تأکید کرد که اعمال و رفتار یک مبلغ باید بازتابی از سیره پیامبر باشد ، و فقط در این صورت پیام وی نتیجه خواهد داشت.

وی اظهار داشت که متاسفانه در جوامع مسلمان نقش واقعی مسجد و منبر از بین رفته است. وی همچنین بر احیای نقش واقعی مساجد در جامعه مسلمانان تأکید کرد. و افزود که امامان جماعت (پیشنمازهای مساجد)، نهادهای آموزش اسلامی، دانشگاهیان و محققان به طور مشترک می‌توانند به جامعه برای انتشار صلح در سراسر جهان کمک کنند.

ایاز افزود: علما پرتوی امید هستند زیرا می‌توانند شکوه از دست رفته جوامع مسلمان را بازگردانند.

دکتر محمد انور ، رئیس دانشگاه بین المللی نیوزیلند، در سخنرانی اصلی این مراسم را ایراد کرد. وی از محققان، صاحب نظران و دانشمندان مسلمان خواست که برای مقابله با اسلام‌هراسی سیاستی جامع در نظر بگیرند.

وی اظهار داشت که چالش‌های زیادی در راه دعوت وجود دارد که باید با تصویب نوآوری ، ریشه‌کن کردن بی‌سوادی و صداقت بر آن‌ها غلبه کرد. وی گفت مبلغین مسلمان باید آخرین فن‌آوری را به کار گیرند و متناسب با سطح مخاطبان محتوای پیام را ابداع کنند.

دکتر اقدس نوید مالک از آکادمی دعوت نیز از برگزاری مراسم تشکر کرده و از خدمات آکادمی دعوت در جامعه پاکستان قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha