جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فتنه 88

حوزه/مدیر مدرسه علمیه فاطمیه مهدی‌شهر درمورد مهم ترین درس فتنه ۸۸ گفت: مهم ترین درسی که این اتفاق به دوستان انقلاب‌ داد این بود که هیچ گاه نباید آسوده خاطر باشیم، بلکه باید همیشه در حراست از دستاورد های انقلاب، با بصیرت کامل آماده باشیم.

خبرگزاری «حوزه» - سمنان/ آرام آرام به روزهای انتخابات نزدیک و نزدیکتر می شویم و آنچه حائز اهمیت است این که انتخاب درستی انجام دهیم. البته شرط انتخاب درست، «بصیرت» است که در تاریخ انقلاب اسلامی برخی خواص هم در آزمون آن مردود شده و از قطار انقلاب پیاده شدند. نمونه های آن را می توان در فتنه ۸۸ دید، بنابراین بصیرت مردم شرط لازم بقای انقلاب اسلامی است.

خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در راستای تبیین آثار و برکات بصیرت و اهمیت آن در تاریخ انقلاب اسلامی با خانم خدیجه گلستانی، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه مهدی‌شهر گفت‌وگویی انجام داده که آن را در ادامه می‌خوانید.

مهم ترین درس و عبرت فتنه ۸۸  چه بود؟

مهم ترین درسی که این اتفاق به دوستان انقلاب‌ داد این بود که هیچ گاه نباید آسوده خاطر باشیم و بالشت نرم زیر سرمان بگذاریم و باید همیشه در حراست از دستاورد های انقلاب و با بصیرت کامل آماده باشیم، زیرا دشمن در هر موقعیتی منتظر ضربه زدن به نظام و انقلاب است.

چه می‌شود افرادی مانند سران فتنه که در نظام مسئول بودند آن فتنه را به وجود می‌آورند و با دشمنان خارجی همراه می‌شوند و آن ظلم بزرگ را نسبت به مردم و نظام مرتکب می‌شوند؟

برای اینکه این افراد التزام به اخلاق و عدم انتخاباتی نداشتند و وسوسه های شیطانی ضد انقلاب خارج نشین را باور کردند و در نهایت چون ملتزم عملی به ولایت فقیه نبودند که فصل الخطاب است، این اتفاقات افتاد.

اگر دشمنان به منافعی در فتنه ۸۸ دست پیدا می‌کردند نفعی به حال سران فتنه داشت؟

خیر اولین برخورد دشمن با خود این افراد بود این افراد را ما در تاریخ هم داشتیم کسانی که خیانت کردند اولین ضربه به خودشان خورد چون دشمن هم میداند که اینها قابل اعتماد نیستند قدم به قدم برای از بین بردن انقلاب تلاش کردند بنابراین خیر و منفعتی از جانب دشمنان به آنان هم نمیرسید.

نقش مقام عظمای ولایت در هدایت کشتی انقلاب و مدیریت انقلابی ایشان در بصیرت دهی به مردم به ویژه در فتنه ۸۸ را بفرمایید؟

امام خامنه ای منتظر بودند که تبیین های ایشان و اندک خواص حاضر در میدان جنگ نرم اثر کنند و بارها و بارها مقام عظمای ولایت این قضیه فتنه را گوش زد کرده‌ بودند که اولا باور کنیم که فتنه هست و وجود داره و ثانیا اینکه همه به دامن انقلاب باز گردند هرچه از این قضیه می‌گذشت مرز ها واضح تر می‌شد افراد بهتر خودشان را نشان میدادند و غربال می‌شدند خیلی از طرفداران نامزد های مقلوب که اطراف آنها بودند از آنان فاصله گرفتند هرچند مطالبه عمومی برخورد با اخلال گران بود، اما انتظار مقام عظمای ولایت تشکیل یک گفتمان عمومی بود و در نهایت مردم به حکمت ولی فقیه پی بردند و ما باید قدردان مقام عظمای ولایت باشیم که کشتی انقلاب را به ساحل امنیت رهنمون کردند.

سخن پایانی

 یک فراز از آیه قرآن اشاره می‌کند: «یادآوردی کنید روزهایی که روز خداست و نور الهی فراگیر می‌شود»، چون آن روز محبتی از ناحیه مردم نسبت به امام حسین (ع) بود، قدرت نمایی کرد و درس هایی ماندگار را به افراد خوب و بد جامعه داد و بصیرت مردم بود که باعث شد یک حرکت عظیم مردمی به وجود بیاید و بساط فتنه و فتنه گران را در هم بپیچد؛ بنابراین حماسه نهم دی یک شاخصه و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

گفت‌گو: فاطمه رحیم زاده

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha