پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهادت حضرت فاطمه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان گفت: محور قرار گرفتن زن در عالم آفرینش، نشان دهنده جایگاه رفیع بانوان است، لذا زنان با آگاهی از جایگاه خویش در خانواده و اجتماع و تاسی از حضرت زهرا (سلام الله علیها) نسل توحیدی و فاطمی تربیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم شمسی طاهری در نشستی که با محوریت «جایگاه حضرت فاطمه(سلام الله علیها) در عالم خلقت» به صورت مجازی در مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان برگزار شد، بیان کرد: حضرت فاطمه(سلام الله علیها) محور خلقت آفرینش، سرور عالمیان و برترین اسوه برای زنان جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به حدیث قدسی «یا احمد لولاک لما خلقت الافلاک و لولا علی لما خلقتک و لولا فاطمه لما خلقتکما»، حضرت فاطمه(سلام الله علیها) را محور آفرینش دانست و گفت: علت ایجاد جهان هستی، وجود مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) است، اما وجود ایشان به تنهایی تمام هدف خلقت نبوده و نیازمند مکمل است که با امامت تکمیل می گردد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان با استناد به آیات ۳ و ۶۷ سوره مائده «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی» و «یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک»، حضرت علی(علیه السلام) و فرزندان ایشان را ادامه دهنده راه نبوت معرفی کرد و افزود: اگر حضرت فاطمه(سلام الله علیها) نبود، رسول مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) و حضرت علی(علیه السلام) خلق نمی شدند، لذا برای نهایی شدن هدف آفرینش، نیاز به وجود حضرت زهرا(سلام الله علیها) است تا به واسطه ایشان فرزندانی به وجود آیند که ولایت و هدایت جامعه را برعهده گیرند.

طاهری افزود: در حدیث شریف کساء نیز حضرت فاطمه(سلام الله علیها) محور خلقت است که اقتداء به ایشان و اهل بیت(علیهم السلام) و پذیرش ولایت آنان موجب سعادت و عاقبت بخیری انسان و برطرف شدن مشکلات از جامعه اسلامی و انسانی می شود.

وی با اشاره به فرازی از حدیث شریف کساء «إذا والله فزنا و سعدنا کذلک شیعتنا»، بیان کرد: محبت به پنج تن آل عبا و طاهر شدن به واسطه آنان، فوز عظیم و سعادت بزرگی است که نصیب انسان می شود.

استاد حوزه با استناد به فرازی از زیارت حضرت زهرا(سلام الله علیها) «لتسر نفسی فاشهدی بولایتک و ولایة آل نبیک محمد صلی الله علیه و آله و سلم» و «لنبشر أنفسنا بأنا قد طهرنا بولایتهم علیهم السلام»، به جایگاه ولایت اشاره کرد و توضیح داد: تصدیق ولایت و پیروی از اهل بیت(علیهم السلام) سبب دلگرمی پیروان آنان و نیز موجب طهارت از بدی ها و زشتی ها و سوق پیدا کردن به سوی خوبی ها می شود.

طاهری با بیان این که مزد رسالت پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) وجود نورانی حضرت زهرا(سلام الله علیها) بوده و سوره کوثر در شان ایشان نازل شده است، تشریح کرد: سر نهادن در آستان این بانوی بزرگوار و تاسی از آن حضرت و پیروی از اهل بیت(علیهم السلام) سعادت انسان را در دو جهان تضمین می کند.

وی با اشاره به جایگاه مهم زنان در خانواده و اجتماع، خاطرنشان کرد: محور قرار گرفتن زن در عالم آفرینش، نشان دهنده جایگاه رفیع بانوان است، لذا زنان با آگاهی از جایگاه خویش در خانواده و اجتماع و تاسی از حضرت زهرا (سلام الله علیها) نسل توحیدی و فاطمی تربیت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha