سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌الاسلام محمدجواد مهری

حوزه/ مسئول دفتر شورای نگهبان در استان قم تصریح کرد: مرحوم آیت الله علامه مصباح یزدی، حقیقتاً دغدغه پاسخ به نیازها و شبهات روز جامعه را داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد مهری در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت ارتحال آیت الله مصباح یزدی اظهار داشت: مرحوم علامه مصباح با وجود آن که فقیه شاخصی به شمار می رفتند، در عین حال واجد صفات عالی اخلاقی و زهد و تواضع و فروتنی خاصی نیز بودند.

وی افزود: ایشان گرچه می توانست همچون بسیاری از آقایان دیگر، دنبال مرجعیت و فقاهت بروند اما همچون استادشان مرحوم علامه طباطبایی، فعالیت در زمینه فلسفه و کلام و تفسیر قرآن را برگزیده و فراتر از آن در طول دهه ها به تربیت شاگردان و کادرسازی در رشته های مختلف علوم اسلامی و انسانی همت گماشتند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم همچنین گفت: مرحوم آیت الله مصباح یزدی، حقیقتاً عالمی بودند که به نیازهای زمانه توجه ویژه ای داشتند و به خصوص دغدغه پاسخ به شبهات و هجمه هایی داشتند که به اسلام و مکتب و انقلاب صورت می گیرد.

وی بیان داشت: به عقیده بنده، سال ها باید بگذرد تا ما با عظمت مرحوم علامه مصباح و کارهای بزرگ و اثرگذار ایشان آشنا شویم، چه آن که متاسفانه در زمان حیات ایشان آن طور که باید و شاید قدر ایشان شناخته نشد و در دوران اصلاحات به خصوص، شاهد هجمه های ناجوانمردانه ای به عمار ولایت و انقلاب بودیم.

حجت الاسلام و المسلمین مهری همچنین گفت: یکی از دغدغه های جدی آیت الله مصباح یزدی، تقویت باورهای اعتقادی مردم بود و این که در مسیر ترویج آموزه های قرآن و مکتب اهل بیت(ع) اهتمام لازم از سوی حوزویان و دانشگاهیان صورت گیرد.

وی بیان داشت: ایشان در طول سال ها فعالیت و حشر و نشر با حوزویان و دانشگاهیان، بسیار متواضع و اخلاقی بودند و از سویی در برخی عرصه ها مثل فلسفه، مثل ایشان را ما در روزگار فعلی نداریم.

وی در خاتمه با اشاره به این که مرحوم علامه مصباح یزدی، شاگردان بسیار قوی و ممتازی را پرورش دادند، گفت: حقیقتاً قدر و منزلت ایشان را بیش از هر کسی مقام معظم رهبری می دانست که در پیام تسلیت از تعابیر بلند و معناداری درباره آن عالم فقید و بصیر استفاده کردند و ان شاءالله ما بتوانیم راه این بزرگان را به خوبی بپیماییم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha