جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید محمد حجازی، جانشین نیروی قدس سپاه

حوزه/ جانشین نیروی قدس سپاه گفت: رژیم صهیونیستی و کشورهای مانند سعودی تلاش می‌کنند تا در روزهای آخرِ ترامپ بحران و تنشی به بار بیاورند و به اهداف خود برسند؛ این تحلیل نیست و اطلاعات است که ما داریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سردار سید محمد حجازی، جانشین نیروی قدس سپاه، در آیین بزرگداشت اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، طی سخنانی ضمن تسلیت اربعین شهادت دکتر محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان و ارتحال آیت الله مصباح یزدی، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های سردار سلیمانی که بارها گفته شده و برای همه واضح است این بود که مردم نسبت به او علاقه زیادی داشتند و او محبوب دلها بود و دلیل این موضوع هم تشییع پیکر با شکوه و بی‌سابقه و استثنایی بود که انجام گرفت و می‌توان گفت این فقط یک تشییع جنازه نبود و به نوعی رفراندومی برای تایید خط مقاومت بود.

وی افزود: در تشییع پیکر سردار سلیمانی اشک برخی از مردم عادی را می‌دیدیم که می‌گفتند ما در امور سیاسی هم خیلی دخالت نکرده و در این نوع مراسم ها زیاد حضور نداریم؛ ولی این تشییع با شکوه زلزله‌ای برپا کرد و مردم واقعا او را دوست داشتند.

سردار حجازی ادامه داد: این محبت متقابل است و مردم ما فهیم و بصیر و با شعور بالای سیاسی، دینی و عاطفی هستند و بی دلیل به کسی محبت ندارند و این برای ما درس است که خدمت مخلصانه و محبت بی منت و توقع داشته باشیم و مردم هم متقابلاً محبت خواهند داشت.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان خاطره‌ای از عیادت شهید سلیمانی از مرحوم رمضان عبدالله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین گفت: شهید سلیمانی چندین بار به عیادت وی رفت و در یکی از دیدارها که من هم همراه ایشان بودم، حاج قاسم با خوشحالی به خانواده عبدالله تبریک گفت که حال او بهتر شده، تا به آنها روحیه بدهد. سردار سلیمانی بعد از خروج از محل عیادت، شروع به گریه بلند و عمیق کرد و گفت که دلم آتش گرفت و جلوی خانواده نمی‌توانستم این‌گونه باشم چرا که در روحیه آنها تاثیر می‌گذاشت. 

وی با بیان اینکه دشمنان تصور نمی‌کردند که حاج قاسم چنین محبوبیتی در دل مردم منطقه داشته باشند و به ترامپ تحلیل داده بودند که خیلی‌ها کارهای شهید سلیمانی را قبول ندارند، عنوان کرد: او تصور می‌کرد وقتی این جنایت را انجام می‌دهد، عده‌ای در کشور برای او دست و هورا بکشند ولی تشییع میلیونی در منطقه و ایران اسلامی آنها را در بهت فرو برد. ترامپ اگر می‌دانست چنان سیلی از ملت ایران دریافت می‌کند و با چنین عکس العملی از مردم منطقه مواجه می‌شود، این جنایت را مرتکب نمیشد و به اصطلاح «پوست خربزه زیر پای او گذاشتند» و ممکن است در روزهای آخر هم پوست خربزه زیر پای او بگذارند.

سردار حجازی تاکید کرد: البته الان ترامپ درگیر انتخابات است و ذهن او مشغول این است و اگر بخواهد اقدام رذیلانه‌ای انجام داده و تنش‌آفرینی کند، بعید است سیستم‌های آمریکایی مانند ارتش این کشور او را همراهی کنند. اما قطعا رژیم صهیونسیتی و رژیم سعودی کاری می‌کنند که او را به ورطه‌ای بکشانند و او را غرق در تشنج و بحران در منطقه کنند و آنها می‌خواهند دل‌شان را خنک کرده و انتقامی از ایران بگیرند و رییس‌جمهور آینده آمریکا را در سراشیبی قرار دهند که راه بازگشت نداشته باشد و به سمتی سوق دهند که مجبور باشد که دنباله رو تصمیمات ترامپ باشد.

جانشین نیروی قدس سپاه افزود:‌ این تحلیل نیست و اطلاعات است که ما داریم که رژیم صهیونسیتی و کشورهای مانند سعودی تلاش می‌کنند تا در روزهای آخرِ ترامپ بحران و تنشی به بار بیاورند و به اهداف خود برسند. قطعا سیاست‌هایی که دولت آینده آمریکا به ظاهر اعلام کرده، مورد مذاق سعودی و اذنابش و رژیم صهیونسیتی نیست و آنها می‌خواهند مانع‌تراشی کنند. این تجربه را مد نظر خود قرار دهند و آیا ندیدند در شهادت سلیمانی چه خطایی کردند و چه کلاه بزرگی بر سر رژیم و رییس‌جمهور آمریکا گذاشتند و اطلاعات غلط یع او دادند و بارها سرِ سردمداران آمریکایی کلاه رفته و اطلاعاتی که یک منافق یا مزدوری و یا وطن‌فروشی به آنها داده تا آنها اینگونه عمل کنند.

وی با تاکید بر لزوم هوشیاری، تصریح کرد: البته ما از سردمداران آمریکایی توقع بصیرت نداریم ولی می‌گوییم که جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح آماده و هوشیارند و تحرکات آنها را نظارت و رصد می‌کنند. تحرکات آنها در منطقه توجیهی ندارد و این تلاش‌ها که انجام می‌دهند، نوعی ماجراجویی و نوعی بحران‌سازی است و مراقب باشند که خودشان و طرفداران‌شان را به گرفتاری نیندازند و دردسری برای آنها ایجاد نکنند.

سردار حجازی در پایان اظهار داشت: از خداوند می‌خواهیم که به ما توفیقی بدهد تا راه شهیدان را دنبال کنیم و رسالتی که بر دوش ما گذاشتند را به نحو احسن به نتیجه برسانیم و در برابر امام و شهیدان سرافراز باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha