دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مسلمانان میروت، اوتارپرادش مجبور به ترک زادگاه‌شان شده‌اند

حوزه/ هندوهای افراطی در میروت در اوتارپرادش هندوستان، با همکاری و پشتیبانی پلیس منطقه، به آزار و اذیت دائمی مسلمانان می‌پردازند تا آنان را از خانه و کاشانه‌شان بیرون کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از newslaundry، هندوهای افراطی تحت حفاظت پلیس هند در شهر میروت در ایالت اوتارپرادش هندوستان، برای بیرون کردن مسلمانان از هیچ تلاشی فروگذار نیستند. آن‌ها آزار و اذیت مسلمانان را ادامه می‌دهند. کار را به جایی رسانده‌اند که مسلمانان بر در خانه‌هایشان می‌نویسند: این خانه برای فروش است! و مجبور به ترک زادگاه‌شان می‌شوند.

شکیل احمد یک مسلمان در منطقه دورلا در میروت که یکی از ۲۰ خانوار مسلمان در حال مهاجرت از دهکده می‌باشد در این باره می‌گوید: این افراد ما را آزار می‌دهند. ما مدام با بزرگان آن‌ها ملاقات می‌کنیم، اما هیچ گوشی بدهکار نیست. پلیس نیز ما را تحت فشار قرار می‌دهد. آنها مدام ما را هدف قرار دهند ، چگونه در اینجا زندگی کنیم؟ و هیچ چاره‌ای جز عزیمت نداریم.

هندوهای افراطی گورجار که ماه گذشته به خانه‌های مسلمانان حمله کرده، منازل آن‌ها را تخریب کردند و به سوی آن‌ها شلیک کردند، همچنان به آزار و اذیت‌هایشان ادامه می‌دهند.

همه چیز از ۲۳ دسامبر آغاز شد. سوندار سینگ با ضمانت محمد طیب از یک مغازه دار مسلمان سیگار را به صورت اعتباری خریداری کرده بود. در آن روز ، هنگامی که طیب از او خواست که پول را بپردازد ، سوندار خشمگین شد. مدتی بعد وی با جمعیتی حدوداً ۲۰ نفره بازگشت و به مسلمانان حمله کرد. تصاویر دوربین های مدار بسته از در چند خانه نشان می‌دهد که جمعیت گورجار خانه‌های مسلمانان را خراب می‌کنند و با اسلحه‌های متعلق به پلیس به آن‌ها شلیک می‌کنند.

مسلمانان به ایستگاه پلیس دورالا رفتند، در حدود ۵ کیلومتری بزرگراه مازافارنگار و شکایت کتبی نوشتند. با این حال ارعاب پلیس باعث شد مسلمانان مجبور به سازش با مهاجمان شوند.

گفتنی است دهکده با ظاهری مرفه و ۳ هزار نفر جمعیت، ۴۰% مسلمان دارد. اما ثروتمندان این منطقه را هندوهای گوجار تشکیل می‌دهند که قصد بیرون راندن خانواده‌های مسلمان را در سر می‌پرورانند و با همکاری پلیس هند به مسلمانان فشار می‌آورند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ایرانی IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    وحشی ترین دولت در دهه های اخیر همین دولت فعلی هند است و در رسانه هایشان چه پروپاگاندایی برای مهربان نشان دادن این غول دوست نتانیاهو انجام می دهند. مثل همان دالایی لامای قاتل کودکان مسلمان برمه، که مدال صلح نوبل بهش دادن. دنیای عجیبی است