جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عشایر

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان با تاکید بر این که هر چادر عشایر یک پایگاه اقتصاد مقاومتی است، گفت: نقش عشایر به عنوان قشر مولد و تولیدکننده جامعه در تحقق اقتصاد مقاومتی پررنگ و اثرگذار است.

 به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان در دیدار با بسیجیان عشایر، با اشاره به نقش پررنگ عشایر در تحقق فرامین مقام معظم رهبری، اظهار کرد: نقش عشایر به عنوان قشر مولد و تولیدکننده جامعه در تحقق اقتصاد مقاومتی پررنگ و اثرگذار است، چراکه هر چادر عشایر، یک پایگاه اقتصاد مقاومتی است.

وی به کثرت جامعه عشایری لرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی این استان اشاره کرد و گفت: ما از وقتی خود را شناختیم در میان عشایر بودیم و گذشتگان ما هم با عشایر بوده و اخلاق عشایری داشتند.

امام جمعه خرم آباد با یادآوری اینکه آیین منزل ما محل رفت‌وآمدهای عشایر و حل‌وفصل مشکلات آنان بود، اضافه کرد: عشایر لرستان همواره به اهل‌ بیت(ع) ارادت داشته و اوج ارادت را در تکریم آنان به سادات می‌توان مشاهده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر اینکه عشایر قشر تولیدکننده، کم‌مصرف و اهل قناعت هستند و کشور ما از جهت سیاسی، امنیتی و اجتماعی نیازمند عشایر است، تصریح کرد: عشایر به‌عنوان ذخایر انقلاب در امنیت کشور نقش بی‌نظیری دارند.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، منافقان در مرزهای کشور ناامنی ایجاد کردند، تصریح کرد: توطئه‌های دشمنان و منافقان با حضور عشایر و نقش‌آفرینی آنان نقش بر آب شد و بر همین اساس امام راحل با هوشمندی تمام در پنجم آذر ۵۸، فرمان تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی را برای تقویت آمادگی دفاعی و قدرت بازدارندگی کشور ایجاد شد.

نماینده ولی فقیه دراستان لرستان با ابراز خرسندی از عملکرد مطلوب بسیج عشایری سپاه لرستان، افزود: با توجه به نوع زندگی که عشایر دارند باید با برنامه‌ریزی و کار جهادی تلاش کرد تا محرومیت‌های عشایر برطرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در پایان با اشاره به فعالیت مطلوب بسیج عشایری سپاه لرستان در زدودن چهره محرومیت در مناطق عشایری لرستان، ادامه داد: خدمات نظام و رسیدگی بسیج عشایری سپاه لرستان به مشکلات و چالش‌های عشایر قابل تقدیر است.

انتهای پیام


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha