شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام عبدالله جعفری

حوزه/ حجت الاسلام جعفری گفت: امروز در جامعه ما هم عده ای از حضرت زهرا(س) سخن می گویند اما از منطقی که کفر و طاغوت را رسوا کرد و منزلی که در آن فرزندان صالح تربیت شد، سخن نمی گویند و در مقابل تحریف و ظلم ایستادگی نمی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام عبدالله جعفری، شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت ایام فاطمیه که به همت جهادگران فاطمی ارومیه به صورت مجازی برگزار شد، با بیان این که قرآن حضرت زهرا (س) را کوثر و افراد در مقابل ایشان را ابتر معرفی می کند، اظهار داشت: ابتر جامعه و انسان هایی هستند که فایده ای ندارند و حضرت زهرا (س) تاریخ را از فریب نجات داد و در دوران نوجوانانی پیامبر را در مقابل کسانی که در کعبه ابراهیم نشسته بودند اما نمرود بودند، حمایت و کعبه را از لوس بت پرستان خالی کرد.

وی با تاکید بر این که حضرت زهرا (س) با حضور در کوه احد و گریه بر مزار حمزه (ع) به مردم فهماند که ابوسفیان ها با لباس دیگری در جنگ احد شرکت کرده اند و دشمن جبهه را با لباس دیگری ادامه می دهد، ادامه داد: حضرت زهرا (س) با قیام های خود به مردم به مردم فهماند که بین ظلمت و نور فاصله است و دینی که در مقابل امام علی (ع) ایستاده باشد افیون ملت هاست که می خواهد بشر را به ظلمت بکشاند و بزرگترین مشکل اسلام با منافقین است و زمانی که کفر لباس دین می پوشد مبارزه سخت تر می شود.

کارشناس مذهبی با تاکید بر این که مبارزه موسی(ع) با فرعون کار دشواری بود، اما آخر موفق شد با برادرش دولت فرعونی را نابود کند، افزود: حضرت موسی در مقابل شرک و کفر مبارزه را با پیروزی پشت سر گذاشت اما زمانی که سامری دست به تحریف دین زد کار موسی مشکل شد و امروز هم مهم ترین مسئله ما تحریف دین است، و حضرت زهرا فریب و نفاق را به مردم عیان کرد و با درست کردن تسبیحی از تربت حضرت حمزه (ع) به مردم فهماند که اگر ذکر های شما جهاد نباشد، مردم را بیدار نکند، با طاغوت مبارزه نکند و ظلم را از بین نبرد، آن وقت خود ملعبه شیطان خواهد بود چرا که تسبیحی که با دشمنان مبارزه نکند دم شیطان است و ذکری دارای فایده است که از آن بوی جهاد استشمام شود و به همین دلیل هم بعدها این تسبیح از تربت امام حسین (ع) ساخته شد.

وی با اشاره به این که عده ای با نام اسلام و دین دست به تخریب دین می زنند، گفت: حضرت زهرا با قیام خود به مردم فهماند که دشمن در لباس کفر نتوانست پیامبر را شکست دهد و امروز با لباس نفاق به میدان آمده است و حضرت فدک را بهانه کرد تا فریب منافقین را آشکار کند و در منبر رسول خدا در مدینه بیان کرد که خداوند ایمان را برای پاک کردن شما از کفر قرار داده است، حضرت فاطمه این ها را در حالی بیان می کرد که افراد حاضر در آن جمع ۲۳ سال بود که به پیامبر ایمان آورده بودند اما دختر رسول خدا خواست بفهماند که ایمان های آن ها آلوده به نفاق و کفر است.

حجت الاسلام جعفری تاکید کرد: حضرت زهرا (س) در مسجد مدینه عنوان کرد که خداوند نماز را قرار داد تا شما را از کبر و غرور نجات دهد، و زکات را قرار داد تا نسل هایتان را پاک کند و روزه را برای تثبیت دین و حج را برای محکم شدن دین قرار داده است، این ها هم نماز می خواندند، هم حج می رفتند اما حضرت زهرا می خواست بفهماند که آن دینی که شما از افراد دیگر یاد گرفته اید دروغ است و اسلام و قرآن واقعی را باید از علی یاد بگیرید و  قرآنی که امروز کعب الاحبار در مسجد مدینه به مردم می گوید از آن ولید و ابن زیادها و ... زاده خواهند شد و این اسلام و دین نیست.

وی اضافه کرد: حضرت زهرا (س) خواست بفهماند که خداوند به شما برای اخذ دین اهل بیت مطهر را معرفی کرده بود اما آن را رها کردید و به سراغ دیگری رفتید و رستگار نخواهید شد و اطاعت از ما را خداوند برای نظام دادن به شما قرار داده است و رمز راز این که به اختلاف افتادید این است که به سراغ دیگری رفتید و امامت ما شما را از تفرقه و هلاکت نجات خواهد داد.

کارشناس دینی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) به مردم عیان کرد که مدعیان آن زمان، اعتقادی به اسلام ندارند و فهمی از قرآن ندارند و در مقابل تحریف ایستاد و ما باید مراقب باشیم که در جامعه اگر دین و اسلام و قرآن و راه پیامبر تحریف شود دینی برای ما باقی نخواهد ماند.

وی افزود:  بعد از پیامبر تاریخ به دست طاغوت افتاد و حضرت زهرا را هم تحریف کردند و امروز در جامعه ما هم عده ای از حضرت زهرا و کوچه های پرسوز و پر آهش سخن می گویند اما از منطقی که کفر و طاغوت را رسوا کرد و از منزلی که در آن فرزندان صالح تربیت شد، سخن نمی گویند و برای حضرت زهرا سیاه پوش می شوند و گریه می کنند اما هم چون حضرت عدالت طلب نیستند و در مقابل تحریف و ظلم ایستادگی نمی کنند و برخی می خواهند از حضرت زهرا علمی بسازند تا زیر آن هر نوع ظلم و فساد را توجیه کنند و ربا را با بانکداری اسلامی به مردم غالب کنند.

حجت الاسلام جعفری بیان داشت: بانک ها نام خدا را بر درب خود می زنند و برخی ها اسم اهل بیت را بر خود می گذارند اما مردم از نزول و ربای آنها به جان آمده اند و برخی از پیامبر و تا امام زمان را تحریف می کنند و از همه آن ها درس ذلت و مذاکره می گیرند و امروز بعد از چندین سال ذلت هایشان هم نتیجه نداده است. و حضرت زهرا به ما می آموزد که در برابر ظلم بایستید و نگذارید اسلام و بیت المال در دست عده ای اسیر شود.

وی گفت: عده ای به دنبال تحریف انقلاب هستند و می خواهند کار را به جایی برسانند که حرکات معاویه را هم توجیه کنند، امام خمینی (ره) همه کاخ ها را خراب کرد و عده ای برای توجیه اشرافی گری خود برای امام خمینی کاخ درست کردند.

کارشناس دینی در پایان تاکید کرد: انسان فاطمی صدایش را برای ظلم بلند می کند و اجازه نمی دهد بشر زیر چکمه های ظلم بماند و اشک یتیمان بر گونه هایش بریزد و راه را به مردم نشان می دهد و ما عزادار شخصیتی هستیم که در تشیع جنازه مخفیانه اش نشان داد که افرادی که با ظلم و جور بر سر کار آمدند، شرایط و ویژگی این را ندارند که برای زهرا (س) نماز بگذارند و می خواست با قبر مخفی خود به دنیا بفهماند که حق اهل بیت غصب شده است و هر کسی که روش و مسلک فاطمی نداشته باشد نمی تواند به جامعه مهدوی برسد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha