سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حضرت زهرا(س)

حوزه/ مبلّغ و مدرس فعال قرآنی گفت: این که امام عصر(عج) زندگی و سیره حضرت زهرا(س) را الگوی نیکو و اسوه حسنه معرفی می کنند نشان می دهد تمام ابعاد زندگی حضرت فاطمه(س) می تواند الگو و جهت دهنده زندگی ما باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم مینا فرجی اظهار داشت: در باب شخصیت حضرت فاطمه(س) مطالب فراوانی است و هر چه ما بگوییم و قلم بزنیم باز هم قطره ای در برابر اقیانوس این شخصیت بزرگ نخواهد بود.

وی افزود: حضرت زهرا(س) به تعبیر امام صادق(ع) «لیله القدر قرآن است» و هر کس حضرت صدیقه طاهره(س) را آن طور که سزاوار ایشان است بشناسد در حقیقت لیله القدر را درک کرده است.

این فعال و مبلغ قرآنی با بیان این که شخصیت حضرت فاطمه به قدری بزرگ است که قرآن می فرماید «و ما ادراک ما لیلة القدر»، ادامه داد: این شخصیت عظیم و نورانی ویژگی های فراوانی دارد و الگوی خوبی برای همه جامعه بشری است.

وی با اشاره به این سخن امام زمان(عج) که می فرمایند «برای من دختر رسول خدا اسوه حسنه است»، خاطرنشان کرد: این که امام ما زندگی و سیره حضرت زهرا(س) را الگوی نیکو و اسوه حسنه معرفی می کنند نشان می دهد تمام ابعاد زندگی حضرت فاطمه(س) می تواند الگو و جهت دهنده زندگی ما باشد.

خانم فرجی تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) شخصیتی بود که در تمام ابعاد زندگی رضای خداوند را در نظر داشت و در سخنی می فرمایند «هر کس عبادت و کارهای خود را خالصانه برای خدا انجام دهد، خداوند بهترین مصلحت ها و برکات خود را برای او تقدیر می کند».

وی با بیان این که شخصیت نورانی حضرت زهرا(س)، شخصیتی به تمام معنا الگو در حیا، حفظ حجاب، انفاق، قناعت، زهد، علم، اخلاق و ... است، گفت: این حضرت شبیه ترین مردم به رسول خدا بود.

مبلغ و مدرس فعال مدرسه علمیه خواهران فاطمیه کرج، با اشاره به شیوه برخورد حضرت فاطمه(س) با پیامبر گرامی اسلام، افزود: حضرت زهرا(س) در شعب ابی طالب، سخت ترین دوران زندگی پیامبر(ص) با توجه به این که سن کمی داشت همواره یار و غمخوار و همراه پدر بود و به همین جهت رسول الله(ص) ایشان را ام ابیها خطاب کردند.

وی با تأکید بر این که ما طلاب باید از حضرت صدیقه طاهره(س) الگو گرفته و به ترویج این الگو در جامعه بپردازیم، بیان داشت: وقتی جوانان ما زندگی و سیره امیرمؤمنان علی(ع) و حضرت فاطمه(س) را الگوی خود قرار دهند، با مشکلات کمتری در زندگی مواجه خواهند شد و به جای پرداختن به تجملات، اصل زندگی را مدنظر قرار می دهند و ما امروز شاهد شلوغی دادگاه های خانواده نخواهیم بود.  

خانم فرجی، پررنگ ترین بُعد زندگی حضرت زهرا(س) را بُعد سیاسی و دفاع از ولایت عنوان کرد و گفت: اگر تاریخ را مطالعه کنیم می بینیم که در ماجرای سقیفه به امیرمؤمنان علی(ع) ظلم شد و حق ایشان پایمال گردید و اینجا بود که حضرت فاطمه(س) وارد میدان شد و به ما یاد داد که وقتی دیدید حقی ناحق شد نباید سکوت کرد.

وی ادامه داد: بعد از ماجرای سقیفه حضرت زهرا(س) چند مرتبه در مسجد سخنرانی و خطبه خوانی(خطبه فدکیه) کرد، گریه شبانه روزی داشت و درب خانه مهاجر و انصار می رفت و از آنها برای دفاع از جایگاه ولایت طلب کمک می کرد و لحظه ای از پای ننشست.

این فعال و مبلغ قرآنی با بیان این که حضرت زهرا(س) بر دشمنان ولایت غضب کرده و با آنها بیعت نکرد و جان خود را در راه ولایت تقدیم کرد، اظهار داشت: زندگی حضرت زهرا(س) الگویی برای ما است که در مسیر ولایت حرکت کنیم، برای ولایت یار جمع کنیم، به دنبال معامله با دشمنان این مکتب الهی نباشیم و امید به جبهه دشمن نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: تبلیغ و تبیین سیره و شخصیت نورانی حضرت فاطمه زهرا(س) وظیفه همگانی و ضروری است و امروز فضای مجازی بستر خوبی برای پرداختن به این وظیفه است؛ به شرطی که شیوه های تبلیغ نوین و رسانه ای را فرا بگیریم و در راستای ترویج سیره اهل بیت(ع) کوشا باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha