یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جلسه نقد فصلنامه

حوزه/ نشست معرفی و بررسی دوفصلنامه یاس نبی، مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) به صورت آنلاین در سامانه" ال ام اس " حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، وبینار معرفی و بررسی دوفصلنامه «یاس نبی» مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا (س) مشهد به صورت آنلاین در سامانه lms به همت اداره پژوهش خواهران با همکاری اداره نشریات علمی با حضور سردبیران و اعضای هیئت تحریریه نشریات مدارس علمیه خواهران برگزار شد.

در این وبینار، که دومین جلسه بررسی دوفصلنامه مذکور می‌باشد استاد معین، مسئول اداره نشر و تولیدات علمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان با اشاره به ارتقای سطح نشریه نسبت به نسخه های قبلی به لزوم برگزاری این جلسات به منظور معرفی نشریات مدارس علمیه خواهران، بررسی و نقد ظاهری و محتوایی نشریات، رفع مشکلات و نواقص علمی، ارائه اصول تدوین، تنظیم و انتشار نشریات تخصصی و تبادل اطلاعات و تجربیات در خصوص تولید و نشر مجلات علمی، ابراز کرد: چگونگی هدایت نشریات تجربی مدارس به سمت نشریات علمی تخصصی از جمله اهدافی است که با برگزاری این جلسات محقق خواهد شد.

حجت الاسلام معین، استاد نقاد در این نشست، به نقد شماره های نهم و دهم نشریه یاس نبی که ویژه صحیفه پژوهی می باشد، پرداخت و اظهار کرد: برگزاری جلسات نشست در مدارس از جمله نشست بایسته‌های پژوهشی صحیفه سجادیه که در این مدرسه برگزار شد و با خروجی ترغیب طلاب به ارائه مقالات بدین مضمون صورت پذیرفت حائز اهمیت است و اینکه مقالات چاپ شده در نشریه تلفیقی از مقالات پژوهشگران این مدرسه و سایر محققین مدارس علمیه نیز می باشد در ارتقای نشریه تأثیر گذار می باشد.

گفتنی است، مجله پژوهش های اسلامی با عنوان "یاس نبی" از سال ۱۳۹۴ نخستین شماره‌اش را در پاییز و زمستان با هدف انتشار پژوهشهای تخصصی جدید در زمینه مسایل گوناگون اسلامی(قرآن، فقه، تاریخ، فلسفه و...) منتشر کرد و در آبان ماه سال ۱۳۹۶ موفق به دریافت شماره شاپا (۴۱۹۰ـ۲۵۸۸ ISSN) از سوی کتابخانه ملی گردید و تا کنون در ۱۰ شماره چاپ شده است.

این مجله به صاحب امتیازی مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(سلام الله علیها)، هر دو فصل یکبار(دوفصلنامه)، پژوهش‌های طلاب مدارس علمیه و مقاله‌های دیگر پژوهشگران گرامی را به زیر چاپ می‌برد. متقاضیان برای دریافت شماره ها و یا ارسال مقاله خود به این نشریه می‌توانند با شماره ۳۳۴۱۱۲۱۰ـ ۰۵۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha