پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نشست صمیمانه آیت الله اعرافی با کارکنان مدیریت سطوح عالی حوزه علمیه قم-حجت الاسلام حامدی

حوزه/ در گذشته در حوزه در مورد برگزار شدن آموزش در فضای مجازی دیدگاهی وجود داشت که برگزاری این امر را نادرست می دیدند، ولی امروز به دلیل شرایط کرونا چاره‌ای جز ارائه آموزش در فضای مجازی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حامدی امروز در جلسه کمیسیون«اساتید حوزه و آموزش مجازی، فرصت ها، تهدیها و راهکارها» بیست و دومین اجلاسیه سالانه سطوح عالی و خارج حوزه قم  که در مدرسه عالی دارالشفاء  برگزار شد، با بیان این که هر ساله اجلاسیه هایی به منظور تقدیر و تکریم از اساتید حوزه و با حضور اساتید در قم برگزار می شد و در این اجلاسیه کمیسیون هایی با هدف خدمات بهتر در امور آموزشی و پژوهشی از سوی اساتید هم ارائه می شود، گفت: اما امسال به دلیل انتشار ویروس کرونا این کمیسیون به صورت حضوری برگزار نخواهد شد، ولی در تلاش هستیم در برگزاری این اجلاسیه که به صورت مجازی خواهد بود، همه اساتید نقش مهم و فعالی داشته باشند و برای خدمات بخش های مختلف آموزش، پژوهش و... به طلاب به ارائه نظر بپردازند و مسئولین حوزه را در  امر خدمت رسانی هر چه بهتر به طلاب کمک و یاری کنند.

معاون سطوح عالی و خارج  و مراکز تخصصی حوزه علمیه قم با بیان این که در گذشته در مورد برگزار شدن آموزش در فضای مجازی دیدگاهی در حوزه وجود داشت که برگزاری این امر را نادرست می دیدند، ولی امروز به دلیل شرایط کرونایی به جایی رسیدیم که چاره ای جز ارائه آموزش در فضای مجازی وجود ندارد، اضافه کرد: بزرگانی که تا دیروز مخالفت می کردند، اما امروز این امر را پذیرفتند.

وی اظهار داشت: در گذشته بسیاری از چیزها برای طلبه ممنوع بود، از جمله داشتن گوشی در مدرسه علمیه، اما امروز به دلیل شرایط کرونایی و ارائه آموزش در فضای مجازی، برای عقب نماندن طلاب از درس و بحث، تلاش می شود از طلبه هایی که به دلیل مشکلات مالی از تأمین گوشی در رنج اند، حتی حمایت هایی صورت گیرد. این نشان می دهد باید آموزش و پژوهش ... را مطابق نیاز پیش ببریم تا از شرایط فعلی عقب نمانیم.

معاون سطوح عالی،‌ خارج و مراکز تخصصی حوزه قم، بیان داشت: اگر چه در بحث استفاده از فضای مجازی مخاطرات و تهدیدهایی وجود دارد، ولی می توان با استفاده از این فضا نهایت بهره برداری را کرد و آن تهدید ها را حتی تبدیل به فرصت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی با بیان این که در ایام کرونا اگر چه مشکلاتی در امر آموزش در فضای مجازی برای طلاب و حوزویان وجود داشت، ادامه داد: اما به مرور زمان مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری و نواقص دیگر از طریق مجموعه مهندسین آی تی مرکز مدیریت در پیشخوان حوزه برداشته است و حتی می توان گفت این پیشخوان ظرفیت های خوبی هم دارد که بعضا از آن غفلت شده است.

معاون سطوح عالی،‌خارج و مراکز تخصصی حوزه قم با بیان این که این شرائط کرونا و حساسیت آموزش در فضای مجازی حتی نزدیک بود پذیرش حوزه ها را با اختلالات جدی مواجه کند، بیان داشت: در این جلسه که با حضور بعضی از اساتید مراکز تخصصی حوزه و دانشگاه تشکیل شده، بیشتر به دنبال حل این مسئله هستیم آموزش در فضای مجازی فرصت یا تهدید است و در این رابطه هم آسیب ها و راهکارهای خود را ارائه دهند.

وی اظهار داشت: این ارائه نظر و پیشنهاد می تواند این مدیریت را در برگزاری فعالیت ۱ هزار ۸۰۰ استاد، ارائه۹ هزار و ۱۰۰ درس و ۱۸ هزار انتخاب درس از سوی طلاب در فضای مجازی و برگزاری اجلاسیه ۲۲ اساتید که به صورت مجازی برگزار می شود، کمک و یاری کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha