جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سلاله

حوزه/ پژوهشگر حوزه علمیه قم بر لزوم فراگیری مؤلفه ها و شاخصه های تربیت فرزند در سیره نورانی حضرت زهرا(س) و الگوگیری از ایشان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام  جزایری، پنج شنبه شب طی سخنانی در مراسم سوگواری ایام فاطمیه هیئت سلالة النبی (دانش آموزان سید استان قم) که در مرکز سلاله برگزار شد، با بیان این که برای امثال ما، شناخت قدر و منزلت صدیقه کبری(س) ممکن نیست، اظهار داشت: آن چه از ما به عنوان شیعه و محب بی بی دوعالم حضرت زهرا(س) انتظار می رود این است که بکوشیم در زندگی خود به راه و روش و سیره نورانی ایشان در ابعاد و عرصه های مختلف اقتدا کنیم و از سبک زندگی فاطمی به فراخور نقش خود در خانواده و اجتماع الگوگیری نماییم.

وی افزود: در روزگار کنونی بسیار خوب و لازم است که والدین و به ویژه مادرها، در مسایل تربیتی از کلام و سیره نورانی حضرت فاطمه(س) الگوگیری و متابعت کنند.

پژوهشگر حوزه با بیان این که محبت حضرت زهرا(س) نسبت به پدر، همسر و فرزندان، بهترین شاخصه های محبت ورزی را در اختیار ما قرار می دهد، گفت: محبت به اطرافیان و نزدیکان به خصوص فرزند، منشا بسیاری از خیرات و برکات برای افراد در دوران بزرگسالی آن هاست، کما این که متأسفانه از آن سو، کمبود و فقر محبت، زمینه ساز عقده های روحی و روانی و عامل بروز بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی می شود.

استاد حوزه همچنین خاطرنشان کرد: فاطمه زهرا(س) در عین محبت زبانی و رفتاری به فرزندان خویش، به آن ها درس هایی از قبیل خدامحوری، حق طلبی، ظلم ستیزی، نوع دوستی، همسایه دوستی، ایثار و بخشش نسبت به دیگران و گذشت و فداکاری را می آموخت و ما که خود را شیعه و محب آن حضرت می دانیم در این امور باید به سیره و رفتار نورانی ایشان به معنای واقعی کلمه تأسی بجوییم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha