جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسابقه کتابخوانی راز موفقیت

حوزه/ به همت معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم، مسابقه کتاب خوانی با عنوان (راز موفقیت) ویژه سواد آموزان دوره انتقال و خانواده آنان در قالب دست نوشته و خلاصه نویسی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می شود.

حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا، معاون سوادآموزی استان قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه سال جاری توسط  رهبر معظم انقلاب  اسلامی  به نام (جهش تولید) نام گذاری شده است تمام دستگاه های دولتی و غیر دولتی و مسئولان وظیفه دارند در این جهت تلاش کنند.

وی افزود: تبلیغ و ترویج فرهنگ مصرف تولیدات داخل با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و توان داخلی و درون زا از پایه های استوار استقلال کشور می باشد. تقویت، تحکیم و تثبیت آموخته های قبلی سوادآموزان، ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در بین مخاطبان مهارت  نوشتاری و خوانش و مهارت ذهنی آنان و ترویج فرهنگ خواندن با خانواده و آشنایی سواد آموزان با مسائل اجتماعی و فرهنگی و کار بست آن در مسائل روزمره زندگی فردی و اجتماعی از اهداف این مسابقه آموزشی فرهنگی می باشد.

وی ادامه داد: کتاب راز موفقیت از انتشارات سازمان نهضت سواد آموزی می باشد  که در ۵ جلسه آموزشی  با موضوعات جهش تولید، تفاوت رونق تولید با جهش تولید، فایده های جهش تولید، راه های رسیدن به جهش تولید، نقش مردم در رونق و جهش تولید تهیه و تدوین شده است.

معاون سواد آموزی استان قم با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت  دستورالعمل ها ی بهداشتی مسابقه در قالب دست نوشته برگزار می شود، اظهارداشت: مشارکت در مسابقه دارای شرایط و ضوابطی از جمله؛ «تحویل دست نوشته ها ی برتر هر کلاس به اداره سواد آموزی آموزش و پرورش ناحیه و منطقه توسط آموزش دهنده انجام  می شود»، «بررسی دست نوشته ها ی برتر کلاس ها در ادارات سواد آموزی شهرستان ها صورت می پذیرد و حداکثر ۱۰ درصد ازنمونه های برتر هر  ناحیه و منطقه تا پایان بهمن ماه به معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام می گردد»، «بررسی و انتخاب ۳ نفر برتر به طور میانگین در سطح ناحیه ومنطقه  تحویل هدایای برتر به همراه لوح تقدیر (با امضای مدیرآموزش و پرورش شهرستان) حداکثر تا ۲۰ اسفندماه سال جاری صورت می گیرد»، «انتخاب حداکثر ۱۰ دست نوشته برتر استانی با بررسی و انتخاب نفرات برتر ملی به انضمام گزارش تفصیلی مسابقه به همراه مستندات تهیه و تا ۲۰ فروردین به سازمان ارسال  می شود» می باشد.

حجت الاسلام قاسمی نیا بیان کرد: زمان توزیع و دریافت کتاب از ابتدای بهمن ماه می باشد و برگزاری مسابقه و تهیه دست نوشته ها و خلاصه نویسی و جمع آوری آن ها در طول  دهه مبارک فجر  پیروزی انقلاب اسلامی تعیین شده است.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha