شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه /حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: مسئولان باید به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم توجه کنند و فریب ظاهر سازی دشمن را نخوردند.

به گزارش  خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با رعایت ضوابط بهداشتی در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، گفت: وصیت نامه حضرت زهرا (س) بزرگترین درس مبارزاتی است و شیوه بکر یک سیاستمدار برای دفاع از حریم ولایت است.  

امام جمعه تبریز ادامه داد: همان که می‌فرمایند شبانه مرا دفن کنید یعنی این وصیت نامه یک حلقه سیاسی را از حاکمان آن زمان گرفت؛ آنها می‌خواستند اشک فراق بریزند و حکومتشان را حق جلوه دهند اما با عمل شدن به وصیت نامه حضرت زهرا، اذهان جامعه دچار تردید شد و مشروعیت حکومت آن زمان زیر سوال رفت.  

وی در خصوص حرمت زن نیز گفت: عنایتی که در اسلام به زنان شده بیشتر از مردان است؛ مقام زن عالی رتبه است.   

امام جمعه تبریز گفت: هدیه دادن در روز زن کار خوبی است، اما مقام زن و مادر فقط این نیست و باید در طول سال احترام آنان را نگه داریم.  

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود: حملات پهپادی و موشکی به ریاض از عراق یک خبر تازه است و برای بیشتر مردم و صاحب‌نظران موجب تعجب و شگفتی بود، چراکه حمله موشکی به کاخ یمامه در چهار بهمن ماه، شوک جدیدی در منطقه ملتهب غرب آسیا پدید آورد.   

وی با بیان اینکه دو موشک بالستیک و کروز شلیک شد که یکی منهدم شده است، افزود: شلیک این موشک در روز یک اقدام بی‌سابقه بود، زیرا حملات انصارالله همیشه در شب و همراه با حملات پهپادی انجام می‌گرفت، ولی این حمله نه تنها در روز صورت گرفت بلکه از حملات پهپادی هم خبری نبود.   

امام جمعه تبریز با اشاره بر اینکه دو نظر متفاوت در خصوص حمله موشکی به ریاض وجود دارد، توضیح داد: با توجه به ناشناخته بودن گروه تازه تاسیس عراقی، تردیدهایی به وجود می‌آورد که آمریکا در حال بررسی و تجدید نظر در رابطه با خارج کردن انصارالله از فهرست گروه تروریستی است و حمله مزبور یک عملیات فریب از سوی آل‌سعود است تا دولت آمریکا در تثبیت نام انصارالله در گروه تروریستی بماند.    

وی ادامه داد: البته گروه دیگر نظر متفاوتی دارند مبنی بر اینکه این حمله پاسخ گروه مقاومت به عربستان برای جلوگیری از پروژه ناامن‌سازی عراق توسط آل‌سعود است.   

امام جمعه تبریز در خصوص فرارسیدن دهه فجر نیز اظهار داشت: انقلابی که توسط مردم انجام شد و از رهبری دینی برخوردار است، شبیه هیچ یک از انقلاب‌های دنیا نیست.  

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود: مسئولان باید به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم توجه کنند و فریب ظاهر سازی دشمن را نخورده و دشمن شناسی مان را تقویت کنیم.  

وی با اشاره به حفظ وحدت در جامعه گفت: به ابعاد معنوی انقلاب اسلامی توجه ویژه شود و وحدت و همدلی و انسجام در داخل کشور تقویت شود. همه مقابل دشمن یک حرف بگوید که با محوریت ولایت باشد.  

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: با فعال سازی شبکه نیروهای انقلاب، روحیه انقلابی و تلاش مجاهدانه در بدنه انقلاب تقویت شود و به دولت در مقابله با تحریم‌ها کمک شود.  

امام جمعه تبریز درخصوص بودجه ۱۴۰۰ نیز گفت: در لایحه بودجه سال آینده مواردی چون حذف رانت گروه‌های خاص، افزایش درآمدهای مالیاتی بدون فشار به مردم و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی مدنظر قرار گرفته که امیدواریم در صحن مجلس به تصویب برسد.  

انتهای پیامَ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha