شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه علمی آیت الله مصباح یزدی، لازم است همایش‌ها و کنگره‌های بزرگ ملی و بین المللی برای این فقیه و فیلسوف مجاهد برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در نشست علمی بزرگداشت مقام علمی آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی که به صورت مجازی به همت مجمع عالی حکمت اسلامی تبریز برگزار شد، گفت: تاسیس موسسه امام خمینی(ره) از آثار ماندگار و مبارک آیت الله مصباح است که ساختارهای آموزشی و پژوهشی آن در حوزه علمیه بی‌سابقه است.  

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۵۰ جلد کتاب در موضوعات مختلف از آیت‌الله مصباح یزدی به یادگار مانده است، اضافه کرد: تمام این آثار برای جامعه علمی و دینی  مفید بوده و  سرمایه ارزشمندی برای تحول علوم انسانی و تحقق علوم انسانی اسلامی که از آرمان‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران است، به شمار می‌رود.  

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه با اشاره منویات رهبر معظم انقلاب در مورد آیت‌الله مصباح یزدی، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب جایگاه یگانه‌ای را برای آیت‌الله مصباح در فضای فکری و سیاسی کشور قائل بودند.  

وی افزود: از برگزاری این نشست علمی قدردانی می‌کنیم؛ این حرکت‌ها باید تداوم داشته و لازم است همایش‌ها و کنگره‌های بزرگ ملی و بین المللی برای این فقیه و فیلسوف مجاهد برگزار شود.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha