شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اجلاسیه مدیران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین استوارمیمندی با بیان اینکه برنامه ۵ ساله استان فارس نهایی شده است، گفت: در بخش تبلیغ توجه ویژه ای به حضور حوزه در مدارس آموزش و پرورش شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، عصر یکشنبه در اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه سراسر کشور که به صورت وبینار(برخط) برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت ایام الله دهه مبارکه فجر، اظهار کرد: استان فارس استانی با اقتضائات  خاص و سومین حرم اهل بیت است؛ مناطق ترکیبی در جنوب، و در شرق فرقه های انحرافی و در مرکز استان مرکز طمع جریان های انحرافی است، لذا تقویت حوزه های علمیه در این استان باید مورد نظر قرار بگیرد.

وی در ادامه با تصریح اینکه مدارس علمیه هیئت امنائی مشکلات عدیده ای دارد که عمده آن محدودیت های بودجه ای است، اضافه کرد: حوزه علمیه استان فارس نشریه علمی ندارد و جهت انتشار فصلنامه علمی برنامه ریزی شده که نیاز به حمایت دارد.

عضو جامعه روحانیت شیراز با اشاره به تاسیس مجتمع مفتاح در فارس، خاطرنشان کرد: استان فارس آمادگی تاسیس مجتمع مفتاح را دارد که در این رابطه یک زمین در شهرستان اقلید به مساجت بیش از ۵۰ هکتار و زمین دیگری نیز در نزدیکی شیراز به مساحت ۱۰ هکتار وجود دارد. آمادگی ساخت شهرک مهدیه شیراز نیز وجود دارد.

وی در خصوص تخصیص بودجه اعتبارات عمرانی سال آینده نیز عنوان کرد: اعتبارات عمرانی سال آینده با پیگیری هایی که صورت گرفت از ۱۵ درصد که در نظر گرفته شده بود به نزدیک ۷۰ درصد رسید.

مدیر حوزه علمیه فارس به برگزاری درس خارج نیز اشاره کرد و افزود: در بخش آموزش نیز درس الفائق از سال گذشته آغاز شد و امسال رسمیت یافت، همچنین تقاضامند هستیم که شعبه ای از مدارج علمی جهت تایید موضوع استاد راهنما و حتی جلسه دفاعیه در استان مستقر شود.

وی با بیان اینکه برنامه ۵ ساله استان فارس نهایی و نوشته شده است، اذعان کرد: در بخش تبلیغ توجه ویژه ای به حضور حوزه در مدارس آموزش و پرورش شده و تقاضامند هستیم که دانشگاه فرهنگیان نیز شعبه ای را در شیراز داشته باشد. در رابطه با طرح هجرت نیز با توجه به اقتضائات استان تقاضای سهمیه های جدید را داریم.

حجت الاسلام والمسلمین استوار گفت: مرکز مشاوره حوزه علمیه فارس تاسیس شده و نیاز به حمایت دارد. در حوزه پژوهش با تفاهم نامه ای که با حرم مطهر شاهچراغ(ع) منعقد شده و تقاضای مجوز پژوهش سرای حوزه را داریم.

وی در پایان عنوان کرد: در استان فارس پس از سخنرانی مقام معظم رهبری، قرارگاه فضای مجازی را تاسیس کرده ایم که امیدواریم با هم افزایی با مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه بتوانیم گام موثری در این زمینه برداریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    0 0
    حوزه علوم دینی شیراز باید با همکاری و همراهی مراکز دیگر حمایت بشود،اوضاع فرهنگی شیراز به زنگ خطر رسیده و رد کرده لطفا کاری کنید، ماهواره ها افکار مسموم تزریق میکنند و شهر مسمومی شده