پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معاون پژوهش حوزه علمیه فارس

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان فارس از برگزاری « نخستین دوره جشنواره مجلات واحدهای آموزشی» در بین واحدهای آموزشی و مراکز تخصصی فارس خبر داد.

حجت الاسلام محمد حسین کراری در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به رویکرد و اهداف انتشار مجلات علمی در واحدهای آموزشی، اضافه کرد: از جمله اهداف مهم که در صدد آن هستیم ایجاد بستر نشاط آفرین علمی در بین طلاب و اساتید واحدهای آموزشی، ایجاد رقابت سالم علمی بین طلاب و اساتید و تاکید بر توانمندی‌های بومی واحدهای آموزشی و رشد بستر آموزش پژوهش محور است.

معاون پژوهش حوزه علمیه فارس ارائه دستاوردهای علمی به جامعه هدف و تسهیل در ترویج آن را یکی دیگر از اهداف برشمرد و تصریح کرد: ایجاد بستر تشویقی جهت ورود طلاب و اساتید به مقوله پژوهش، ارتقاء کمّی و کیفی واحدهای آموزشی در زمینه نشریات علمی، استفاده بهینه از ظرفیت مرحله مدرسه‌ای جشنواره علامه حلّی(ره) و انتشار آثار برگزیده مرحله مدرسه‌ای در نشریه همان واحد آموزشی و استفاده بهینه از ظرفیت کانون‌های علمی واحدهای آموزشی در راستای تولید با کیفیت و مستمر محتوای علمی و انتشار آن توسط کانون‌های علمی از جمله دیگر اهداف است.

وی با بیان اینکه کیفیت بخشی و استفاده بهینه از مقالات علمی طلاب و اساتید درچارچوب تکالیف پژوهش‌های سالیانه تولید و ارائه می شود، عنوان کرد: در راستای اهداف که بیان شد، اقدام به برگزاری « نخستین دوره جشنواره مجلات واحدهای آموزشی» در بین واحدهای آموزشی و مراکز تخصصی استان کرده ایم.

حجت الاسلام کراری افزود: عملکرد مدارس علمیه در تولید مجلات علمی در ارزیابی کلی مدارس مورد توجه قرار می‌گیرد و مجلات برتر نیز مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و در رقابت کشوری نیز شرکت داده خواهند شد.

وی در پایان گفت: آخرین مهلت ارائه مجلات علمی تولید شده در واحدهای آموزشی و مراکز تخصصی استان پایان فروردین‌ماه 1400 است و اختتامیه آن نیز ان‌شاالله در اُردیبهشت‌ماه 1400 برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha