جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سرقت ۵ هزار یورو از گاوصندوق مسجد بلکبرن، دومین سرقت از زمان شیوع کرونا

حوزه/ سارقین در حمله به مسجدی در بلکبرن یک گاوصندوق حاوی حدود ۵ هزار یورو پول نقد و اسناد «حیاتی» را به سرقت برده اند. کمک‌های مالی جمع آوری شده قرار بود برای نوسازی مسجد مورد استفاده قرار بگیرند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» ، سارقان مسجد بلکبرن در انگلیس، ۵ هزار یورو از گاوصندوق را ربودند. گاوصندوق حاوی کمک‌های مالی برای کمک به برنامه‌های نوسازی مسجد بود

سارقان آخر هفته از طریق پنجره اتاق زیر شیروانی وارد مسجد رضوان در بلکبرن ، واقع در لانگشایر شدند.

دکتر سراج پارکر ، رئیس مسجد گفت که گاوصندوق سنگین پس از اینکه سارقان از حصار فلزی عبور کردند، از ساختمان و از بالای دیوار باغ به بیرون کشیده شد. وی گفت که هدف قرار دادن یک ساختمان مذهبی، بسیار بیشرمانه است.

وی گفت: انجام این عمل در یک مکان عبادی بسیار زشت است. این آدم‌ها با وجدان‌شان چه می‌کنند؟

دکتر پارکر گفت: نمازگزاران هنگام ورود به مسجد در ساعت ۰۶:۳۰ به وقت گرینویچ روز دوشنبه متوجه سرقت شدند.

گاوصندوق شامل کمک‌های مالی به برنامه‌های مسجد برای بازسازی بود که به ۸۰۰ هزار یورو هزینه نیاز دارد. سارقان همچنین به جعبه خیریه که مقدار نامشخصی پول نقد در آن بود، همراه با  اسنادی از جمله سند ازدواج را با خود بردند.

 این دومین سرقت در مسجد از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا است

وی افزود: این یک عقب‌گرد دیگر در برنامه‌های بازسازی مسجد است که پیشتر به خاطر شیوع کرونا متوقف شده بود.

وی گفت از زمان شروع شیوع بیماری همه گیر ، زمانی که تلویزیون و صفحه نمایش رایانه در ماه مارس دزدیده شد ، این دومین بار است که مسجد مورد هدف قرار می‌گیرد.

پلیس لانگشایر گزارش یک سرقت را تأیید کرد و گفت که هیچ دستگیری انجام نشده است.

مسجد مسجد رضوان - که به آن کوکنی نیز گفته می‌شود - توسط جامعه کوکنی شهر راه اندازی شد که از غرب هند در نزدیکی ماهاراشترا به اینجا آمده‌اند. این بنا در سال ۱۹۷۶ تأسیس شد و یکی از قدیمی ترین مساجد بلکبرن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha