پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ آیین رونمایی از مجموعه دو جلدی «حضرت آیت الله مکارم شیرازی به روایت اسناد ساواک»از سوی مرکز بررسی اسناد تاریخی و اداره کل اطلاعات استان قم و با سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه رونمایی شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،آیین رونمایی از مجموعه دو جلدی  کتاب«آیت الله العظمی مکارم به روایت اسناد ساواک»از سوی مرکز بررسی اسناد تاریخی و اداره کل اطلاعات استان قم  و با سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات امروز  در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش: حجت الاسلام والمسلمین سلیمی در مراسم رونمایی از «کتاب آیت الله العظمی مکارم شیرازی به روایت اسناد ساواک» در سخنانی، گفت: در تقابل با برنامه های دشمن، حوزه های علمیه و مراجع تقلید و علما نقش  موثر داشته اند که از جمله حضرت آیت الله مکارم شیرازی هستند.

مدیر کل اطلاعات قم افزود: ایشان همه تلاشش را برای تبیین اهداف دشمن و رژیم منحوس پهلوی علیه دین و اسلام بکار گرفته است، در این مورد اقدام به سخنرانی درشهرهای مختلف علیه رژیم کرده و سپس این مسئله موجب دستگیری ایشان به وسیله رژیم شد.

وی بیان داشت: این عالم ربانی با وجود موانع فراوان هیچ گاه دست از مبارزه با رژیم برنداشت و در این راه سختی های زیاد کشیده و حتی تبعید هم شدند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمی گفت: اولین دوره مبارزاتی ایشان به سال ۳۲ به کودتای ۲۸ مرداد برمی گردد و در ادامه هم حضرت آیت الله مکارم شیرازی توانستند گام مهمی برای بیداری جامعه و علنی کردن ظلم رژیم و در ادامه همراهی و حمایت از امام راحل برای سرنگونی رژیم شاهنشاهی بردارند.

مدیر کل اطلاعات قم افزود: حضور مراجع در بین مردم پایگاه و پشتوانه مهمی برای حراست از دین، انقلاب و نظام و  جامعه اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha