پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دستاوردهای انقلاب اسلامی

حوزه/ خانم لشکری، احیای روحیه ابتکار، خلاقیت علمی و اعتماد به نفس در کشور را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: انقلاب ما را زنده کرد و به همه شخصیت و احساس هویت داد و آموخت که یک ملت می تواند در اساسی ترین مسائل جهانی، حرف و موضعی داشته باشد و بی تفاوت و بی اعتنا به آینده نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم مریم لشکری در نشست مجازی با موضوع «انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن» که در مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام الله علیها) گرگان برگزار شد، با اشاره به این که در اندیشه امام(ره) اول خودسازی بعد دگرسازی اولویت داشت، گفت: امام(ره) تغییر نگرش  جوان‌ها را فتح الفتوح انقلاب می دانستند، زیرا انقلاب توانست جوان هایی را تربیت کند که در دنیای مادی و آلوده به فساد، با دل‌های پاک و نورانی و تصمیم های راسخ و هوشمندانه، راه بزرگان و سعادت بشر را انتخاب کنند.

وی، انقلاب اسلامی را انقلاب در ارزش ها دانست و بیان کرد: انقلاب، آرمان و ارزش های جوانان را که در فرهنگ و رژیم گذشته به علت تبعیت کورکورانه فرهنگ غربی غرق در مسائل مادی و سرگرم مباحث پوچ شبه فلسفی بود، به ارزش های متعالی اسلام و قدم برداشتن برای انقلاب تغییر داد.

لشکری با بیان اینکه نقطه اصلی برای اصلاح عالم، اصلاح نفس انسانی است، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به برکت صفا و خلوص مردم و کار برای خدا و منصرف شدن از منافع مادی و شخصی بود و همه چیز از همین نقطه شروع می شود.

استاد حوزه خواهران، هویت جمعی و ملی مردم ایران را نظام اسلامی برشمرد و تصریح کرد: هویت جمعی و ملی ملت ایران، نظام اسلامی است که حتی از هویت ملی-ایرانی، کارآیی و جذابیت بیشتری دارد؛ زیرا نظام اسلام دارای کاربرد ملی، اسلامی، جهانی و به عبارتی فرااسلامی است.

وی، احیای روحیه ابتکار، خلاقیت علمی و اعتماد به نفس در کشور را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: انقلاب ما را زنده کرد و به همه شخصیت و احساس هویت داد و آموخت که یک ملت می تواند در اساسی ترین مسائل جهانی، حرف و موضعی داشته باشد و بی تفاوت و بی اعتنا به آینده نباشد.

لشکری به اهمیت و جلوه نظام اسلامی در ابعاد جهانی اشاره کرد و افزود: امروز اسلام به برکت امام و نظام جمهوری اسلامی در دل مسلمان ها امید به وجود آورده است که سرچشمه آن نهضت عظیم اسلامی در ایران و تشکیل نظام جمهوری اسلامی است.

استاد مدرسه علمیه صدیقه فاطمه(سلام الله علیها) ملت ایران را یگانه نقطه امید ملت‌های مظلوم دانست و تاکید کرد: یکایک ملت ایران وظیفه دارند در مسیر استحکام درونی نظام اسلامی چه در عرصه همبستگی ملت و چه در عرصه همدلی با مسئولان نظام تلاش کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha