جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ زکزاکی

حوزه/ سخنران حرم مطهر رضوی در جمع خانواده‌های شهدای حادثه زاریا نیجریه گفت: شیخ زکزاکی پرچمدار نهضت حسینی است و اندیشه او نه تنها در نیجریه بلکه باید در کل جهان تکثیر شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام حسن مهدویان، مشاور فرهنگی جامعةالمصطفی خراسان، در مراسمی که با حضور ۱۷ نفره از خانواده شهدای حادثه زاریا در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی به میزبانی مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: بالاترین انفاق‌ گذشتن فرد از خانواده است و به همین دلیل قیام عاشورا در جهان طنین انداز شد زیرا امام حسین (ع) در راه اسلام از خانواده‌اش گذشت؛ شیخ زکزاکی نیز با تاسی از اباعبدالله الحسین(ع)، در حال مقاومت است و جان خود و خانواده‌اش را در طبق اخلاص گذاشته است.

وی افزود: عاشورا تنها به سال ۶۱ هجری اختصاص ندارد بلکه امروز شمر و یزیدیانی هستند که جلادتر از این دو شخصیت منفور زمان امام حسین(ع) هستند؛ ما باید با کسب تجربه از عاشورای سال ۶۱ نشان دهیم همواره یار امام حسین(ع) هستیم.

حجت‌الاسلام مهدویان با بیان اینکه سعادت و عاقبت به خیری در گرو تاسی به سیره اهل‌بیت(ع) است، عنوان کرد: قرآن کریم و اهل‌بیت(ع) دو راه برای هدایت انسان‌هاست از این‌رو باید به سمتی برویم که سیره اهل بیت (ع) در زندگی ما جاری شود.

گفتنی است؛ این مراسم با حضور پدران، مادران  و همسران شهدای حادثه زاریا و سه تن از دختران شیخ زکزاکی برگزار شد. قرائت زیارت امین‌الله و صلوات خاصه حضرت رضا(ع)، مداحی و مرثیه خوانی و اهدا بسته‌های متبرک از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha