پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جلسه طلاب و فضلای خرم آباد و پلدختر با حضور حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی

حوزه/ امام جمعه خرم آباد گفت: امروز تعلیم و تربیت اسلامی هشت میلیون جوان مؤمن، انقلابی، پای کار، معنویت گرا، اخلاق مدار و عدالت خواه با روحانیت است و باید در این سمت و سو حرکت نماییم؛ اگر این کار را انجام ندهیم، عدالت خواهی به دست افراد آشوب گر خواهد افتاد و مسیر جمهوری اسلامی به بیراهه خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد شاهرخی در جلسه طلاب و فضلای خرم آباد و پلدختر که پیش از ظهر در مسجد أمیرالمؤمنین شهرک مهدیه قم برگزار شد، به جایگاه ماه مبارک رجب اشاره کرد و اظهار داشت: در این ماه باید با بهره گیری از ذکر، نماز، دعا و نیایش، استفاده کامل را برده تا این اعمال در رفتار و سکنات انسان نمود پیدا نماید.

وی ابراز داشت: از نبی مکرم اسلام (ص) بیان شده است که ماه رجب ماه استغفار امت من است؛ پس در این ماه بسیار طلب آمرزش نمایید.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان ساخت: استان لرستان خاستگاه علما، اندیشمندان، فقها، ادبا، زهاد، نیکوکاران، ایثارگران و ... بوده و شش هزار و ۳۰۰ شهید در جمعیت یک میلیونی این استان، گواه بر این مطلب است که این استان لنگرگاهی برای نظام اسلامی بوده است.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: این استان هم امنیت خود را حفظ کرده و هم در ایجاد ثبات و امنیت در استان های دیگر، نقش کم نظیری داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان داشت: شخصیتی همچون آیت الله العظمی بروجردی، شخصیتی بین المللی است و فقط منحصر در ایران نیست که نشان از جایگاه بلند استان لرستان می باشد.

وی اظهار داشت: به هر قسمتی از استان لرستان نگاه کنیم، علما و بزرگانی بوده اند که آنان با ارتباط وسیق، خوب و محکمی که با مردم داشته و همبستگی که با طوایف و عشایر برقرار کرده بودند، توانستند عَلم دین برافراشته بماند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان ابراز داشت: حفظ همبستگی روحانیت در استان و منطقه نسبت به یکدیگر و تلاش در جهت حفظ اتحاد و وحدت از ضروریات است.

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان ساخت: حفظ زی طلبگی، دوری از اشرافی گری، حفظ احترام بزرگان و ... از دیگر مباحثی است که طلاب و فضلا باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

باید پاسخگوی میلیون ها جوانان مؤمن اخلاق مدار و عدالت خواه باشیم/ مراقب باشیم  شعار عدالت خواهی دست آشوب گران نیفتد

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تصریح کرد: انقلاب اسلامی فرصتی را برای روحانیت فراهم کرده است که باید از این فرصت گرانبها در راستای نشر دین و خدمت به مردم استفاده کرد.

وی بیان داشت: ما اگر از جهت رشد صنعتی، تکنولوژی و اقتصادی به بالاترین نقطه مطلوب هم برسیم؛ اما ارتقاء فرهنگ دین و آرمان های انقلاب اسلامی نداشته باشیم، نهایتا به وضعیت فرانسه و درون آمریکا منتهی شده و همانند آنان خواهیم شد؛ باید تلاش کنیم همراه با رشد صنعتی و اقتصادی، ارتقاء فرهنگی هم صورت بپذیرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان اظهار داشت: امروز تعلیم و تربیت اسلامی هشت میلیون جوان مؤمن، انقلابی، پای کار، معنویت گرا، اخلاق مدار و عدالت خواه با روحانیت است و باید در این سمت و سو حرکت نماییم؛ اگر این کار را انجام ندهیم، عدالت خواهی به دست افراد آشوب گر خواهد افتاد و مسیر جمهوری اسلامی به بیراهه خواهد رفت.

امام جمعه خرم آباد در بخش دیگر از سخنان خود به وضعیت استان لرستان اشاره کرد و ابراز داشت: پس از حضور در خرم آباد و آغاز کار، جلساتی را با وزرای گوناگون برگزار کردیم تا حضور وزرا در سطح استان بیشتر شده که خوشبختانه این کار صورت گرفت و شاهد حضور پررنگ مسئولان در سطح استان بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطرنشان ساخت: یکی از مشکلات امروز استان لرستان وضعیت اشتغال است که این نکته را خدمت رهبر معظم انقلاب نیز عرض کردم و ایشان بیان کردند که این مسئله را به وزیر صنعت خواهم گفت و پس از آن پیگیری هایی انجام دادیم تا ان شاءالله به نتیجه برسد و وزیر صنعت، قول هایی نیز داده است.

وی تصریح کرد: در این راستا، ۲۶ طرح تصویب شده تا در استان لرستان به مرحله اجرا برسد و هرکدام از این طرح ها در مراحل گوناگونی است و پیگیر آن هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان بیان داشت: از وزیر تعاون هم ۲۹ مصوبه را دریافت کرده ایم و پیگیر این مصوبات هم هستیم تا ان شاءالله به مرحله اجرا برسد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: برای کارخانه های تعطیل شده استان نیز نامه ای را برای رئیس محترم قوه قضائیه ارسال کرده و ایشان هم هیأتی را به استان فرستادند تا پیگیر امورات شوند؛ اما هنوز به نتیجه دلخواه نرسیده است.

وی ابراز داشت: ورود برای تقویت مباحث فرهنگی در سطح استان نیز از دیگر برنامه های ماست که در این راستا برنامه ریزی هایی انجام شده و پیگیر آن هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان ساخت: شبکه سازی در پایگاه های بسیج برای شجره طیبه صالحین از برنامه هایی است که به دنبال آن بوده و تقویت کانون های فرهنگی مساجد را در دستور کار داریم.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: برای حل و فصل برخی مباحث انحرافی و مشکلات در سطح استان نیز به صورت چراغ خاموش برنامه داشته و در حال انجام هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان داشت: کارهای بر زمین مانده بسیاری وجود دارد که باید دست به دست هم دهیم تا آینده مناسبی را برای استان لرستان رقم بزنیم.

باید پاسخگوی میلیون ها جوانان مؤمن اخلاق مدار و عدالت خواه باشیم/ مراقب باشیم  شعار عدالت خواهی دست آشوب گران نیفتد

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام عادلی، نماینده طلاب و فضلای خرم آّباد و پلدختر به ایراد سخن پرداخت و گفت: وظیفه نماینده طلاب مطابق با اساسنامه و مقررات مجمع نمایندگان طلاب مشخص است و باید بر اساس آن فعالیت کنیم؛ اما در کنار فعالیت های تعریف شده، در موضوع سیل پلدختر و کرونا نیز ورود داشته و فعالیت هایی انجام شده است.

وی اظهار داشت: ورود در برنامه مواسات و همدلی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است، از دیگر کارها بوده که در این راستا ۳۴۶ بسته معیشتی با کمک خیرین به طلاب و فضلا اهدا شده است.

نماینده طلاب خرم آباد و پلدختر ابراز داشت: اعطای ۳۴ فقره اعطای وام از دو میلیون تومان تا پنج میلیون تومان، اهدای کمک هزینه درمان به برخی از طلاب نیازمند، کمک خرید گوشی هوشمند، واریز وجه نقد به مبلغ نزدیک به ۳۴ میلیون تومان و ... برخی از کارهایی بوده که برای طلاب و فضلا انجام شده است.

حجت الاسلام عادلی خاطرنشان ساخت: نماینده محترم ولی فقیه نیز کمک هایی همچون اهدای کارت هدیه به طلاب، اعطای۷۰ بسته کمک معیشتی و ... داشته اند که کمال تقدیر و تشکر را از ایشان داریم.

وی تصریح کرد: کمک تحصیلی به طلاب و فضلا، مشاوره به طلاب، پیگیری پایان نامه عزیزان و ... از دیگر فعالیت ها بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha