جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حیدری

حوزه / مسئول نهاد رهبری دانشگاه های استان قزوین گفت: ماه رجب، ماه تهذیب روح و نفس است؛ چراکه در این ماه رحمت خدا فراگیر می‌شود و این ماه فرصت عظیم خودسازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حسین حیدری، در جلسه تفاهم نامه همکاری حوزه علمیه و دانشگاه های استان قزوین، ضمن تبریک ایام ماه پرفضیلت رجب گفت: ماه رجب بهترین فرصت برای تجدید فضای عبودیت است، چرا که این ماه ارزشمند رجب، ماه تهذیب روح و نفس است.

حجت الاسلام حیدری خاطرنشان کرد: در سخنان اهل بیت (ع) بسیار در مورد اهمیت این ماه آمده، همچنین در بیانی از پیامبر (ص) آمده که ماه رجب، ماه بزرگ خداست و ماهی در حرمت و فضیلت به آن نمی‌رسد.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه های استان قزوین ادامه داد: ماه رجب، ماه برکت و رحمت است و هیچ ماهی در فضیلت به آن نمی‌رسد، خداوند آموزش داد که چگونه از این ماه استفاده کنیم و تأکید کرده است که در این ماه، دعا کنید، استغفار کنید.

 وی اظهار کرد: خدایی که قدرت و رحمت مطلق است، هر چه بخواهد می‌دهد یعنی منبعی است که ما هر چه از این منبع برداریم، تمام می‌شود.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه های استان قزوین اظهار کرد: سه ماه رجب، شعبان و رمضان بهترین فرصت برای استفاده از این راهکار و وارد کردن آن نیروی قوی بر نفس است، سه ماهی که فصل عبادت و بندگی را تشکیل داده و در پیشگاه الهی ارزشی فوق العاده دارد. از این سه ماه باید بهره گرفت تا اهل ثبات قدم شد.

وی گفت: ماه رجب، ماه تهذیب روح و نفس است؛ چراکه در این ماه رحمت خدا فراگیر می‌شود و این ماه فرصت عظیم خودسازی است.

حجت الاسلام حیدری بر هماهنگی و برگزاری جلسات منظم حوزه علمیه با دانشگاه در خصوص همکاری ها در عرصه های مختلف تاکید کرد.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha