پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید صادق میریی

حوزه/ سرپرست اداره مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قم گفت: یکی از اهداف تاسیس و راه اندازی مراکز مثبت زندگی استفاده از ظرفیت خیرین و نیکوکاران محلات در زمینه رفع مشکلات مددجویان مناطق است .

سید صادق میریی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: در حال حاضر مقدمات راه اندازی و آغاز بکار ۲۴ مرکز غیردولتی ارائه خدمات بهزیستی یا همان مراکز مثبت زندگی در استان قم فراهم شده است و این مراکز علاوه برارائه خدمات سطح یک بهزیستی به مددجویان هر محله در زمینه شناسائی خیرین و استفاده از ظرفیت ایشان در خصوص رفع مشکل مددجویان فعال خواهند بود.


وی با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ خیر جمعی و مشارکت مردم در خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی، بر نقش مراکز مثبت زندگی در جمع آوری مشارکت‌های مردمی به صورت منطقه‌ای و محله‌ای و کمک مردم به مددجویان تأکید کرد و افزود در واقع این ۲۴ مرکز مثبت زندگی در استان قم ۲۴ مرکز نیکوکاری هم هستند که مردم نوع دوست هر محله می توانند برای رفع مشکلات همسایگان و همشهریان خود نسبت به ارائه مشارکتهای نقدی و غیرنقدی اقدام کنند.


سرپرست اداره مشارکت‌های مردمی بهزیستی قم افزود: طبق دستورالعمل تأسیس مراکز خدمات اجتماعی مثبت زندگی، موضوع جلب مشارکت‌های مردمی توسط این مراکز جدیدالتأسیس به عنوان عاملان سازمان بهزیستی دیده شده و مردم شریف استان می توانند مشارکت‌های غیرنقدی اعم از خواروبار ، کالا ، لوازم خانگی ، پوشاک ، گوشت قربانی و... را مستقیما به کلیه مراکز بهزیستی در سطح استان تحویل دهند و در خصوص مشارکتهای نقدی هم این مراکز، مشارکت‌های نقدی مردم را جلب و از طریق بانکداری الکترونیک به حساب مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان‌ واریز می کنند تا پس از تایید شورای مشارکت‌های مردمی استان‌در راستای فعالیت‌های سازمان بهزیستی و نیت خیرین، با اولویت مددجویان همان محله هزینه شود.


وی خاطرنشان کرد این فرایند علاوه بر افزایش نظارت و کاهش بروز تخلفات می‌تواند به ایجاد و گسترش شبکه مردمی مشارکت‌ها در سراسر استان کمک کند و اعتماد خیرین را هم در پی داشته باشد و در واقع خیرین هر منطقه از نزدیک شاهد رفع مشکلات مددجویان براساس نیات خیرخواهانه خود باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha