پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار مدیر حوزه های علمیه خواهران با دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران با دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور صبح دوم اسفندماه ۱۳۹۹ با حضور در ساختمان مجمع جهانی اهل بیت(ع) با حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی، دبیرکل این مجمع دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این دیدار مدیر حوزه های علمیه خواهران، گزارشی از فعالیت های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، مدیریت های استانی و مدارس علمیه سراسر کشور، ارائه داد و در ادامه به ظرفیت های بانوان در عرصه های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد.

وی با بیان این که در حوزه فرهنگی، خواهران کمتر دیده شده اند و دستگاه ها نیز خود را موظف به استفاده از این ظرفیت ندانسته اند، اظهار داشت: به دنبال رایزنی با دستگاه های مختلف جهت استفاده از توان و ظرفیت بانوان طلبه در امور فرهنگی و اجتماعی هستیم و در همین راستا می توانیم همکاری های خوبی را با مجمع جهانی اهل بیت(ع) در بعد داخلی و بین المللی داشته باشیم.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با بیان این که کم انگاشتی و کاستی انگاشتی نگاه به ظرفیت زنان یک آسیب است، گفت: با توجه به تمامی مقامات قرآن که در هیچ یک از آنها انحصاری ذکر نشده و تفاوتی بین مرد و زن وجود ندارد، ضروری است این آسیب برطرف شده و ظرفیت های بانوان دیده شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران ثابت کرد که هر جا زنان حضور پیدا کرده اند آورده های آنان اگر بیشتر نباشد کمتر از مردان نبوده است و این نگاه باید بین المللی شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: حوزه های علمیه خواهران ظرفیت کم نظیری است که می تواند آورده های خوبی را برای جامعه داخلی و بین المللی داشته باشد و باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

در پایان این دیدار، طرفین جهت همکاری های بیشتر فرهنگی و اجتماعی در حوزه های مختلف اعلام آمادگی کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha