جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست تبیین سیاست های کلان منابع مالی و پشتیبانی حوزه های علمیه خواهران

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران خلق ثروت و ایجاد قدرت اقتصادی مناسب را بخشی از ساختارهای قوی و نیازهای حوزه های علمیه خواهران در آینده برشمرد و گفت: هر چه در این زمینه کوتاهی شود به ضرر سازمان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در نشست تبیین سیاست های کلان منابع مالی و پشتیبانی حوزه های علمیه خواهران که در سالن شهید آوینی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: براساس هدفی که برای حوزه های علمیه خواهران در افق ۱۴۱۴ دیده شده، این نهاد باید به محور تثبیت یافته و تخصصی زن و خانواده تبدیل شود.

وی با بیان این که وظیفه مدیران سازمان است که مجموعه را به سمت این افق هدایت کنند، افزود: اگر کوتاهی صورت بگیرد رسیدن به افق ۱۴۱۴ قابل تحقق نخواهد بود و این امید به آرزو تبدیل می شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: برای این که حوزه های علمیه خواهران به این افق برسد و به محور تثبیت یافته و تخصصی زن و خانواده تبدیل شود سه گام ۵ ساله از ۱۴۰۰ تا ۱۴۱۴ طراحی شده که هر گام پیش نیاز گام بعدی است.

وی با بیان اینکه در برنامه ۵ ساله اول باید توانمندسازی درونی با رفع نواقص و آسیب ها و همین طور ایجاد اقدامات تمهیدی تا تامین استانداردها صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: تلقی‌ای که باید از حوزه های علمیه خواهران بعد از ۵ سال صورت بگیرد، این است که این مجموعه توانایی اجرای برنامه های علمی، فرهنگی، تبلیغی، پژوهشی، فرهنگی و تربیتی را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور گفت: اگر در ۵ ساله اول برنامه افق پیش رو با موفقیت ظاهر شدیم، صاحب نظر و کارشناس در اسلام و اندیشه های ناب محمدی به ویژه در عرصه زن و خانواده خواهیم شد و این می تواند ما را برای پیمودن صحیح گام سوم یعنی توانمندشدن در عرصه تولید اندیشه و علم اسلامی برساند.

وی افزود: اگر این سه گام برداشته شود جریان متعالی و پیش رو در ارائه جامع و متقن اسلام ناب در افق ملی و فراملی با محوریت فهم، تبیین و ترویج اندیشه ناب اسلامی به ویژه در عرصه زن و خانواده محقق خواهد شد و می توانیم به محور تثبیت یافته و تخصصی زن و خانواده تبدیل شویم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: در برنامه ۵ ساله انتظار داریم آرایشی که برای پیشرفت و تعالی امور، برنامه ریزی شده عملیاتی شود و معاونت منابع مالی و پشتیبانی حوزه های علمیه خواهران باید در این راستا حرکت کند و با شناسایی آسیب ها در حوزه های مختلف کاری، استانداردها را محقق نماید.

وی «مدرسه محوری»، «استقلال حوزه»، «ارتقای جایگاه زنان در حوزه»، «رعایت استانداردهای علمی» و «استقلال علمی» را ۵ راهبرد حوزه های علمیه خواهران برای پیشرفت عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور تمرکز بر ۳ راهبرد در معاونت منابع انسانی و پشتیبانی و بخش اداری مالی حوزه های علمیه خواهران در کنار فعالیت های جاری را ضروری دانست و بیان داشت: راهبرد اول این است که هیئت امناء و مؤسسین مدارس باید به بنیه قوی مالی برسند تا بتوانند مدارس را به خوبی اداره کنند که این موضوع نیازمند ایجاد و تقویت منابع پایدار، تقویت وجوهات برای حوزه های علمیه خواهران و رایزنی های قوی است.

وی راهبرد دوم را ایجاد محیطی آرام، زیبا، بانشاط و فرح بخش برای خواهران حوزوی عنوان کرد و گفت: مدل خدمتی که ما در حوزه های علمیه خواهران داریم با حوزه های برادران بسیار متفاوت است و باید تلاش کنیم فضایی ایجاد شود تا خواهران حوزوی و حتی خانم های مذهبی اشتیاق به حضور در حوزه ها و مدارس علمیه را داشته باشند و برنامه های خود را در این مکان ها دنبال کنند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که سومین راهبرد وصل مدارس علمیه به مرکز مدیریت است، تصریح کرد: باید کادر مدارس به مرکز مدیریت وصل شوند تا برخی از مشکلات آنها برطرف شوند و بتوانند با آرامش خاطر به فعالیت های علمی و تربیتی خود در مدارس بپردازند.

وی با تأکید بر این نکته که باید نسبت بین مرکز، استان و مدارس کاملا نسبت اعتمادساز باشد، افزود: انتظار داریم فعالیت ها در سطح مدارس و مدیریت های استانی طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و به صورت دقیق و کامل انجام شود تا هیچ گونه شائبه ای در درون و بیرون مجموعه ایجاد نکند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در پایان خلق ثروت و ایجاد قدرت اقتصادی مناسب را بخشی از ساختارهای قوی و نیازهای حوزه های علمیه خواهران در آینده برشمرد و گفت: هر چه در این زمینه کوتاهی شود به ضرر سازمان خواهد بود؛ لذا انتظار می رود معاونت منابع انسانی و پشتیبانی با قدرت و قوت در این مسیر حرکت کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha