پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران خواستار توجه بیشتر مدیریت های استانی به ویژه حوزه علمیه خواهران استان خوزستان در بحث پذیرش طلاب در سال تحصیلی آینده شد و گفت: لازم است میزان جذب داوطلبان واقعی بیشتر شود تا شرایط به‌گزینی مطلوب تری داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در نشست بررسی فعالیت های حوزه علمیه خواهران استان خوزستان که به صورت برخط برگزار شد، «مدرسه محوری»، «استقلال سیاسی حوزه»، «ارتقای جایگاه زنان در جایگاه تصمیم سازی حوزه»، «رعایت استانداردهای علمی» و «استقلال علمی حوزه» را ۵ راهبرد حوزه های علمیه خواهران برای پیشرفت عنوان کرد و گفت: باید همواره در این راستا حرکت کنیم.

وی افزود: مدیریت های استانی باید تلاش کنند عیوب و آسیب های موجود خود را شناسایی کرده و در صدد رفع آن برآیند تا بتوانیم در افق پیش رو که افق ۱۴۱۴ است به محور تثبیت یافته و تخصصی زن و خانواده تبدیل شویم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: برای این که حوزه های علمیه خواهران به افق ۱۴۱۴برسد نیاز به برداشتن سه گام اساسی ۵ ساله از ۱۴۰۰ تا ۱۴۱۴ دارد که این گام ها به ترتیب «توانمندسازی درونی با رفع نواقص و آسیب ها و همین طور ایجاد اقدامات تمهیدی تا تامین استانداردها»، «صاحب نظری و کارشناسی در اسلام و اندیشه های ناب محمدی به ویژه در عرصه زن و خانواده» و « توانمندشدن در عرصه تولید اندیشه و علم اسلامی» است.

وی خاطرنشان کرد: اگر این سه گام برداشته شود جریان متعالی و پیش رو در ارائه جامع و متقن اسلام ناب در افق ملی و فراملی با محوریت فهم، تبیین و ترویج اندیشه ناب اسلامی به ویژه در عرصه زن و خانواده محقق خواهد شد و با تحقق صحیح این افق کشور با صدها بانو مجتهده امین آشنا خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور تأکید کرد: مدیریت های استانی باید این برنامه را برای خود در نظر بگیرند و برش استانی این افق را طراحی و عملیاتی کنند و در این راستا از ظرفیت مدیران مدارس، مؤسسین و هیئت های امناء نهایت بهره را ببرند.

وی ارتقاء رتبه های علمی و پژوهشی در مدارس را ضروری دانست و گفت: مدیریت های استانی همه توجه و اهتمام خود را در این زمینه داشته باشند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران خواستار توجه بیشتر مدیریت های استانی به ویژه حوزه علمیه خواهران استان خوزستان در بحث پذیرش طلاب در سال تحصیلی آینده شد و افزود: لازم است میزان جذب داوطلبان واقعی بیشتر شود تا شرایط به‌گزینی مطلوب تری داشته باشیم.

وی در پایان بیان داشت: حوزه علمیه خواهران خوزستان تلاش کند تا طلابی از کشورهای همسایه نیز جذب حوزه شوند و در حوزه بین الملل نیز شاهد فعالیت های خوبی باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha