پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فاطمه نظیر

معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه خواهران یزد با اشاره به فعالیت های این معاونت در سال۱۳۹۹، از تحصیل حدود ۲۹۰۰ بانوی طلبه در دیار دارالعباده و برگزاری هر هفته ۱۰۰۰ کلاس مجازی خبر داد.

 خانم فاطمه نظیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر در تشریح عملکرد یک ساله معاونت آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: به لطف الهی تعداد ۲۸۸۵ طلبه خواهر به صورت حضوری در سطح استان مشغول به تحصیل می باشند.

* تحصیل بانوان طلبه در ۲۲ مدرسه و مرکز

وی افزود: استان یزد دارای ۱۷ مدرسه علمیه در مقطع سطح دو، سه موسسه آموزش عالی و مرکز تخصصی در مقطع سطح سه در رشته های فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآن، اخلاق و تربیت اسلامی، کلام با گرایش امامت، مدرسی ادبیات عرب و مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی و ۲ مدرسه علمیه سطح عالی تخصصی (سطح ۴) در رشته های فقه خانواده، تفسیر تطبیقی و علوم و معارف قرآنی می باشد.  

*قریب به هزار کلاس آموزش مجازی هر هفته

معاون آموزش  حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به فعالیت تدریس مجازی توسط ۳۰۷  استاد حوزه علمیه خواهران، گفت: تعطیلی مدارس علمیه در شرایط حاضر صرفاً از لحاظ حضور طلاب در مدارس بوده و در بخش آموزشی، تعطیلی جایگاهی ندارد و  اساتید در حال تدریس مباحث آموزشی خود هستند.

وی افزود: با آغاز شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند ماه  ۹۸ در سطح کشور با تصمیم گیری به موقع برای جبران دروس، از سوی مرکز اجرای طرح آموزش مجازی  برای طلاب در سامانه مدرس در نظر گرفته شد و در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹  در هر هفته قریب به هزار کلاس آموزشی با ۲هزار و ۲۰۰ واحد در سامانه مدرس برای طلاب سطوح ۲، سه و چهار برگزار می شود.

*تشکیل گروه علمی در مدرسه علمیه حضرت زینب (س) یزد

خانم نظیر ادامه داد: بحمدلله در سال جاری در مدرسه علمیه حضرت زینب (سلام الله علیها) یزد موفق به تشکیل گروه علمی شدیم؛ گروه علمی متشکل از چهار نفر استاد در رشته های قرآن و حدیث، فقه و اصول، فلسفه و کلام و ادبیات عرب می باشد.

وی اضافه کرد: وجود گروه ­های علمی در مدارس فرصتی است که می‌تواند در پشتیبانی علمی از برنامه­های آموزشی،پژوهشی و فرهنگی-تربیتی، برنامه­ریزی درسی، فرایند یاددهی و یادگیری، نقد و بررسی و تحلیل محتوای علمی، مشاوره علمی به طلاب، ارتقاء سطح تعلیم و تربیت و غیره نقش موثر ایفا کرده و مدارس را به بلوغ و رشد لازم در امر تعلیم و تربیت رهنمون سازد.

*ثبت نام قریب به ۸۰۰  نفر

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد با بیان اینکه استان یزد تجربیات خوبی در زمینه پذیرش در سال های گذشته داشته است،گفت:  امسال علاوه بر استفاده از آن تجربیات، با توجه به شرایط کنونی از روش های دیگری جهت تبلیغ پذیرش استفاده خواهیم کرد .

وی افزود: بهره گیری از رسانه ها به خصوص شبکه های رادیویی و تلویزیونی استانی، تبلیغات محیطی، تابلوهای اعلانات شهری، فعال نمودن مبلغات در گروه ها و کانال های پیام رسان های مجازی، تبلیغ چهره به چهره و ساخت کلیپ از مواردی است که در تبلیغات پذیرش سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مورد توجه قرار خواهد گرفت .

*  ارزیابی اساتید حوزه علمیه خواهران استان یزد

خانم نظیر با اشاره به اینکه هر ساله با توجه به درخواست های مدارس، طبق دستورالعمل های مرکز ارزیابی اساتید در محل مدیریت استان برگزار می شود، افزود:  در ارزیابی اساتید سطح دو در سال جاری، بعد از بررسی درخواست های مدارس با توجه به نیاز مدارس، از افراد واجد شرایط آزمون ادبیات عرب گرفته شد و افرادی که موفق به کسب بالاترین امتیاز شدند به مرحله مصاحبه علمی راه یافتند و ارزیابی این دسته از اساتید به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

وی اضافه کرد: متقاضیان تدریس در مقطع سطح سه به صورت مجازی در ارزیابی شرکت کردند و توسط ارزیابان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور مورد ارزیابی قرار گرفتند.

 *  برگزاری بیش از یک هزار آزمون مجازی پایان ترم

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به به شرایط خاص بیماری کرونا در سال جاری  بیان کرد:  تمام تلاش همکاران آموزشی مدارس علمیه خواهران استان یزد این بود که امتحانات  امسال در کمال آرامش و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شود و طلاب بدون کوچکترین دغدغه و نگرانی در جلسات امتحان حضور یابند.

وی با تأکید بر اینکه امتحانات نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با رعایت فاصله گذاری مناسب و رعایت نکات بهداشتی به صورت حضوری در مدارس برگزار شد، افزود:  امتحانات نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹  با توجه به اوج گیری کرونا در استان هزار و هفتاد و هشت آزمون به صورت مجازی در بستر کوثر نت و تعداد کمی از امتحانات به صورت حضوری برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha