پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
نقاهتگاه بیماران

حوزه/ اردوگاه راهیان نور شهید باکری خرمشهر، به‌عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان در منطقه جنوب غرب خوزستان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، در پی افزایش بیماران مبتلا به کرونای جهش‌یافته در هفته‌های اخیر در شهرستان‌های تابعه دانشکده علوم پزشکی آبادان و تکمیل ظرفیت بیمارستان طالقانی این شهرستان، با پیش‌بینی احتمال تکمیل ظرفیت دیگر بیمارستان‌های معین مقرر شد تا محلی به‌عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی تعیین شود.

بر این اساس، با پیگیری از طریق نهادهای مختلف به‌ویژه قرارگاه راهیان نور، اردوگاه شهید باکری خرمشهر به‌عنوان مرکز نفس یا نقاهتگاهی برای اسکان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص یافت تا بیماران کرونایی دوران جداسازی (قرنطینه) را در این مرکز سپری کنند.

در این رابطه سرهنگ سید علی موسوی، فرمانده اردوگاه شهید باکری خرمشهر، با قدردانی از مجاهدت کارکنان حوزه بهداشت و درمان به‌عنوان مدافعان سلامت گفت: این باعث افتخار است که بتوانیم در جبهه نبرد با کرونا در کنار کادر درمان باشیم.

وی افزود: این اردوگاه با ظرفیت بیش از ۱۴ هزار نفر و در وسعت ۱۶ هزار متر مربع آماده اسکان بیماران اعزامی از بیمارستان‌های تابعه دانشکده علوم پزشکی آبادان برای ارائه خدمات نگهداری و مراقبت پرستاری است.

لازم به ذکر است، تاکنون ۱۷۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های تابعه دانشکده علوم پزشکی آبادان بستری هستند که طبق اعلام سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا در خوزستان، سرعت انتشار ویروس جهش‌یافته در شهرهای استان به‌شدت بحرانی است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha