جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ملا هاشم جنتی

حوزه/ اهل تبلیغ و منبر بود و هیچوقت کسی از معاشرت با ایشان ناراحت نمی‌شد. در برابر افراد کمال متانت را داشت. فردی مهذب، خیرخواه و سالک الی الله بود.

خبرگزاری حوزه| عالمی از سلوک اخلاق حاج آقا رحیم ارباب بسیار متاثر و مورد علاقه آن استاد عارف بوده. معاصرین و شاگردان اورا چنین ستوده‌­اند: «مرحوم آقای ارباب، به آقای جنتی نظر خاصی داشت و به مردم بسیار سفارش ایشان را می­‌کردند. مرد کاملا اخلاقی بود که خصایص اخلاقی استادش به خصوص صبر و متانت را به ارث برد. همواره طلاب را به درس خواندن سفارش می­‌کرد. هرکس خدمت ایشان می­‌آمد، کسب فیض و نور می‌کرد. او حلال مشکلات و ناظر به وضعیت مردم بود.

تولد و تحصیل

آیت الله ملا هاشم جنتی سال ۱۲۸۴ش در روستای لادن از توابع اصفهان به دنیا آمد. پدرش ملا احمد از روحانیون منطقه بود. ملاهاشم پس از طی تحصیلات ابتدای، در مدرسه جده بزرگ و پس صدر بازار ساکن شد و به کسب دانش و تقوا مشغول شد. او به واسطه سعی و تلاش و البته تقوا و اخلاق محوری، به مراتب بالایی از علوم رسید.

حضرات آیات شیخ محمد حسن عالم نجف آبادی،  حاج آقا رحیم ارباب، سید محمدرضا خراسانی، محمدرضا کلباسی و سید علی نجف آبادی از اساتید ملاهاشم بودند.

تدریس و پرورش طلاب

پس از تسلط بر علوم، کرسی تدریس بر پا نمود و به تربیت طلاب پرداخت. محور تدریس او کتاب های کفایة الاصول، فرائد الاصول و مکاسب شیخ انصاری بود. از جمله شاگردان ایشان، شیخ احمد جنتی، شیخ ابراهیم امینی، شیخ احمد فقیهی، سید ابراهیم احمدی سدهی، سید جعفر آیت میردامادی و شیخ مهدی مظاهری بودند.

اخلاقیات

از خصوصیات این فرزانه اخلاقی، این بود که پنج روز از هفته را در حجره می‌­ماندند و دو روز باقی مانده را به محل زندگی شان می­‌رفتند. تربیت و پیشرفت علمی طلاب برای ایشان مهم بود و لذا پیوسته آنان را به درس خواندن ترغیب می نمودند. اهل تبلیغ و منبر بود و هیچوقت کسی از معاشرت با ایشان ناراحت نمی‌شد. در برابر افراد کمال متانت را داشت. فردی مهذب، خیرخواه و سالک الی الله بود.

وفات

عاقبت این عالم عارف در سال ۱۳۶۷ش و در ۸۳ سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد و در امامزاده لادن به خاک سپرده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    1 0
    ۱۳۸۴ ش یعنی ۱۷ ساله!!!!
  • محمد IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    ۵