جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار نماینده ولی فقیه در استان مازندران با مدیر حوزه‌های علمیه خواهران

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران اثرگذاری خواهران طلبه در اجتماع را بسیار مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم بانوان طلبه به سمت کنشگری اجتماعی در جامعه هدایت شوند و این امر با ارتقای علمی طلاب و توانمند کردن این قشر فرهیخته امکان پذیر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری با بیان این که وجود فردی چون شما در جایگاه نمایندگی ولی فقیه در استان مازندران امیدی برای حوزه های علمیه و مردم استان است، اظهار کرد: امیدواریم به کمک شما بتوانیم توسعه خوبی در حوزه دین در سطح استان مازندران داشته باشیم.

وی افزود: توسعه دین در هر مکانی بدون وجود عالمان دینی امکان پذیر نیست و اگر هم حرکتی صورت بگیرد ماندگار نخواهد بود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به نقش پررنگ امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در شکل گیری و رشد حوزه های علمیه خواهران، ادامه داد: این نقش چنان پررنگ است که کسی نمی تواند آن را انکار و یا کتمان کند.

وی اثرگذاری خواهران طلبه در اجتماع را بسیار مهم و ضروری عنوان کرد و بیان داشت: در همین راستا باید تلاش کنیم بانوان طلبه به سمت کنشگری اجتماعی در جامعه هدایت شوند و این امر با ارتقاء علمی طلاب و توانمند کردن این قشر فرهیخته امکان پذیر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با تأکید بر تربیت چهره های شهرستانی، استانی و ملی از بانوان طلبه، گفت: جامعه پیشرفته و باسواد باید حوزه های علمیه آن نیز به روز بوده و طلاب عالمه داشته باشد تا بتوانند نقش فاضلانه و تأثیرگذار خودشان را در جامعه ایفا کنند.

وی تصریح کرد: تقویت سطح ۲ و راه اندازی و گسترش سطوح ۳ و ۴ در شهرهای مختلف استان مازندران و همچنین ارتقاء و توانمندی علمی اساتید جهت تربیت طلاب فرهیخته و فاضله امری ضروری است و باید عملیاتی شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران در پایان افزود: توانمندسازی طلاب خواهر در همه زمینه های علمی، پژوهشی،  فرهنگی، تبلیغی و اجتماعی نیاز امروز جامعه است و مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران آمادگی ایجاد و گسترش مراکز و سطوح علمی و تخصصی خواهران طلبه در استان مازندران را دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha