جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست معاونان فرهنگی، آموزشی و پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران اهتمام به ترویج روحیه خودباوری در میان مدیران، اساتید و خواهران طلبه را ضروری دانست و گفت: خودباوری بانوان طلبه پیش نیازی برای کنشگری موفق آنها در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در نشست معاونان فرهنگی، آموزشی و پژوهشی حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور که امروز در سالن شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران آغاز شد، اظهار داشت: حوزه های علمیه خواهران با مجموعه ارزشمندی از نیروها در سراسر کشور شکل گرفته و می رود تا فرصت های مناسب را برای خواهران در سطح کشور و بین الملل فراهم کند.

وی افزود: یکی از اصول بسیار مهم در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران این است که فرصت برنامه نگاری، برنامه نویسی و اجرای برنامه ها را فراهم کند تا طلاب بتوانند با موفقیت به اهداف خود برسند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که در افق ۱۴۱۴ یعنی ۱۵ سال آینده بنا است حوزه های علمیه خواهران به عنوان دستگاه مرجع و محور تثبیت شده در حوزه زن و خانواده تبدیل شود، ادامه داد: در همین راستا و در ادامه تلاش های صورت گرفته در ۲۵ سال گذشته حوزه های علمیه از تأسیس تاکنون باید برنامه ریزی های دقیقی صورت پذیرد و مطابق با سیاست ها حرکت شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش های خوبی در طول ربع قرن، در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران انجام شده و گستردگی هایی صورت گرفته است که این موضوع حاصل تلاش همه دلسوزان و دست اندرکارانی همچون مرحوم آیت الله شرعی، حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی و تیم همراه آنها بود و خدا را شاکریم که ما را جانشین این مسیر قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان این که برای رسیدن به افق ۱۴۱۴ سه گام ۵ ساله را پیش رو داریم، گفت: در گام اول یعنی از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ باید توانمندسازی درونی با رفع نواقص و آسیب ها و همین طور ایجاد اقدامات تمهیدی تا تامین استانداردهای تربیتی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و مدیریتی صورت بگیرد و به یک ثبات رسیده باشیم.

وی افزود: در ۵ ساله دوم که همان گام دوم است و از ۱۴۰۵ تا ۱۴۰۹ اجرایی خواهد شد، حوزه های علمیه خواهران باید صاحب نظر و کارشناس در اسلام و اندیشه های ناب محمدی به ویژه در عرصه زن و خانواده شوند و در گام سوم که از ابتدای ۱۴۱۰ تا ۱۴۱۴ خواهد بود حوزه های خواهران می توانند در عرصه تولید اندیشه و علم اسلامی به توانمندی کافی برسند و این ظرفیت طوری بروز پیدا کند که همه دستگاه ها حوزه های علمیه خواهران را به عنوان دستگاه محور و مرجع زن و خانواده بشناسند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که پیمودن این سه گام برای رسیدن به افق مدنظر نیازمند اجرای سیاست ها و برنامه هایی است، اظهار داشت: در حال حاضر سیاست ما در ۵ ساله اول این است که اسناد راهبردی حوزه متمرکز باشد، اما اختیارات و مسئولیت ها تا حد امکان به مدیریت های استانی واگذار شود.

وی اهتمام به ترویج روحیه خودباوری در میان مدیران، اساتید و خواهران طلبه را یکی دیگر از سیاست ها و برنامه ها عنوان کرد و ادامه داد: خودباوری بانوان طلبه پیش نیازی برای کنشگری موفق آنها در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در پایان با تأکید بر ارتقاء کیفی و رشد هدفمند برنامه ها در حوزه های علمیه خواهران، تصریح کرد: پیشرفت و تعالی یک نهاد با تولید محتوای قوی و با کیفیت حاصل می شود و ساختارهای مجموعه فقط ابزاری برای این پیشرفت محسوب می شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha