شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار نماینده ولی فقیه در استان مازندران با مدیر حوزه‌های علمیه خواهران

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری با مدیر حوزه های علمیه خواهران دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی با حضور در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری با ارائه گزارشی از وضعیت مدارس علمیه خواهران در استان مازندران، وضعیت غالب مدارس را مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: تعداد اندکی از مدارس نیز وجود دارند که باید رسیدگی بیشتری نسبت به آنان صورت بگیرد.

وی با بیان این که تلاش می کنیم مدارس علمیه خواهران سطح ۲ در استان بیش از پیش تقویت شوند، افزود: در همین راستا در پی گسترش سطوح ۳ و ۴ در استان نیز هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که برخی خیلی سفت و سخت مخالف کمک دولت به حوزه های علمیه هستند و برخی کاملا موافق با این موضوع اند، خاطرنشان کرد: بنده معتقدم دولت باید به حوزه های علمیه کمک کند و این امری ضروری است ولی از سویی اتکای حوزه های علمیه باید بیشتر به کمک های مردمی و کمک خیرین باشد و این مسئله نیاز به توجه جدی دارد.

در ادامه دیدار نیز مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که وجود فردی چون شما در جایگاه نمایندگی ولی فقیه در استان مازندران امیدی برای حوزه های علمیه و مردم استان است، اظهار کرد: امیدواریم به کمک شما بتوانیم توسعه خوبی در حوزه دین در سطح استان مازندران داشته باشیم.

وی افزود: باید تلاش کنیم بانوان طلبه را به سمت کنشگری اجتماعی در جامعه هدایت کنیم و این امر با ارتقاء علمی طلاب و توانمند کردن این قشر فرهیخته امکان پذیر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با تأکید بر تربیت چهره های شهرستانی، استانی و ملی از بانوان طلبه، گفت: جامعه پیشرفته و باسواد باید حوزه های علمیه آن نیز به روز بوده و طلاب عالمه داشته باشد تا بتوانند نقش فاضلانه و تأثیرگذار خودشان را در جامعه ایفا کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha